Στη Βουλή η ανάγκη άρσης του μέτρου της ΕΒΕ

Στη Βουλή η ανάγκη άρσης του μέτρου της ΕΒΕ που βάζει ταφόπλακα στα όνειρα και τις επιδιώξεις ακόμη και για αριστούχους μαθητές

Η Παιδεία στη Βουλή: Κατατέθηκε ερώτηση στη Βουλή προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκου Πιερρακάκη μετά το δημοσίευμα του «Φοιτητικά Νέα» με την Αριστούχο υποψήφια που αποκλείεται λόγω ΕΒΕ για μάθημα που δεν διδάσκεται καν στα σχολεία από την βουλευτή Σοφία – Χάιδω Ασημακοπούλου της Ελληνικής Λύσης.

Τι είχε δηλώσει στα «Φοιτητικά Νέα» η απεγνωσμένη αριστούχος: «Γεια σας, ονομάζομαι Ζηνοβία Κονταξοπούλου και φέτος έδωσα πανελλήνιες με σκοπό να σπουδάσω αρχιτεκτονική στην Αθήνα. Τα δύο τελευταία χρόνια προσπάθησα πολύ και βλέποντας κανείς τα μόρια που έχω συγκεντρώσει για την συγκεκριμένη σχολή, τα οποία ξεπερνούν τα 22.000, θα θεωρούσε ότι πέτυχα τον στόχο μου. Ωστόσο λόγω του βαθμού μου στο ελεύθερο σχέδιο, ένα μάθημα του οποίου η βαθμολόγηση ενέχει και το υποκειμενικό στοιχείο και δεν διδάσκεται καν στα σχολεία, δεν μπορώ καν να δηλώσω την συγκεκριμένη σχολή. Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, την οποία δεν έχω ξεπεράσει για 0,6 μονάδες περιορίζει τόσο εμένα, αλλά και άλλα χιλιάδες παιδιά με μικρότερη διαφορά, την προσπάθεια των οποίων κανείς δεν αμφισβητεί. Είναι άδικο να έχεις να εξεταστείς σε 6 μαθήματα και για μια ελάχιστη διαφορά σε μια βάση, που διαφοροποιείται κάθε χρόνο να πρέπει να μετακομίσεις. Είναι άδικο να υπάρχει ένα σύστημα, το οποίο δεν επιβραβεύει ούτε καν τους μαθητές που έγραψαν άριστα. Άλλωστε γίνεται κανείς να γράψει άψογα σε 6 μαθήματα; Δεν λαμβάνεται υπόψη το ενδεχόμενο μιας κακής στιγμής, μιας ατυχίας; Σας ευχαριστώ πολύ».


Η ερώτηση στη Βουλή

Της: Ασημακοπούλου Σοφίας – Χάιδως Βουλευτού Β΄ Πειραιώς 

ΠΡΟΣ: Τoν κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Ανάγκη άρσης του μέτρου της ΕΒΕ που βάζει ταφόπλακα στα όνειρα και τις επιδιώξεις ακόμη και για αριστούχους μαθητές»

Κύριε Υπουργέ,

Αλγεινή εντύπωση έχει προκαλέσει στη σχολική κοινότητα κι όχι μόνο το φαινόμενο κατά τις πρόσφατες Πανελλαδικές εξετάσεις υποψήφιοι με πολύ υψηλές βαθμολογίες που επέλεξαν σχολές με ειδικά μαθήματα να αποκλειστούν από τα τμήματα της προτίμησής τους, επειδή δεν έπιασαν την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) σε κάποιο ειδικό μάθημα. Και μάλιστα αρκετοί εξ αυτών να μείνουν εκτός, εξαιτίας ειδικού μαθήματος (όπως το Ελεύθερο Σχέδιο) που δε διδάσκεται καν στα σχολεία. Μόνο προβληματισμό και περίσκεψη στους μαθητές προξενεί το γεγονός αυτό, αφού βλέπουν να έχουν να κάνουν με ένα σύστημα που όχι μόνο δεν επιβραβεύει την αριστεία αλλά και ψαλιδίζει τα όνειρα και τις επιδιώξεις τους, ακυρώνοντας κόπους και θυσίες ετών. Κάπου εδώ το αφήγημα περί αναγκαιότητας ΕΒΕ λόγω μαθητών που μπαίνουν σε σχολές με «λευκή κόλλα» καταρρέει. Για τους λόγους αυτούς και προς αποκατάσταση του αισθήματος δικαίου είναι θεμιτό και αναγκαίο οι αρμόδιοι να άρουν το μέτρο της ΕΒΕ ή έστω να γίνεται εφαρμογή του υπό προϋποθέσεις. 

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να φροντίσετε, ώστε να αποκατασταθεί το αίσθημα δικαίου προς τους υποψηφίους που λόγω ΕΒΕ σε ειδικό μάθημα έμειναν εκτός σχολών προτίμησης παρ’ ότι αρίστευσαν στα υπόλοιπα μαθήματα;
  2. Προτίθεσθε άμεσα να προβείτε σε ενέργειες άρσης του μέτρου της ΕΒΕ, αφού άφησε έξω από σχολές προτίμησης μαθητές αριστεύσαντες;
  3. Πόσο δίκαιο και θεμιτό είναι να περιορίζετε τις επιλογές σε μαθητές που, ενώ εξετάστηκαν επιτυχώς σε 6 μαθήματα, για μια ελάχιστη διαφορά σε μια βάση, η οποία διαφοροποιείται κάθε χρόνο, να πρέπει να ψαλιδιστούν τα όνειρα και οι επιδιώξεις τους;

Η ερωτώσα Βουλευτής ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ ΧΑΪΔΩ

Η αδικία της ΕΒΕ

Βγήκαν οι ΕΒΕ 2023 για 450 Τμήματα / ΠΙΝΑΚΕΣ

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr