Θέματα (Αρχαία Ελληνικά) Πανελλήνιες 2022

Θέματα (Αρχαία Ελληνικά) Πανελλήνιες 2022

Θέματα Πανελληνίων 2022Τα «Φοιτητικά Νέα» ενημερώνουν όλους τους υποψήφιους των (φετινών) Πανελληνίων Εξετάσεων 2022 όπως και τους γονείς των υποψηφίων πως μέσα από το παρόν άρθρο θα δουν ΠΡΩΤΟΙ τα θέματα του μαθήματος "Αρχαία Ελληνικά" των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) Ο.Π. Ανθρωπιστικών Επιστημών.

Συνεχίζονται οι πανελλαδικές εξετάσεις σήμερα (Δευτέρα 06 Ιουνίου 2022) για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) που διεκδικούν 68.394 θέσεις στα Πανεπιστήμια της χώρας.


Φέτος στα Αρχαία 2022 έπεσε κείμενο του Αριστοτέλη και συγκεκριμένα Αριστοτέλης "Πολιτικά" και Επίκτητος "Διατριβαί". Το παράλληλο κείμενο από τον Παπανούτσο ("Νόμος και Αρετή") ασχολείται με την έννοια της προαίρεσης την οποία πρέπει να τη συγκρίνουν με την αντίστοιχη άποψη του Επίκτητου χρησιμοποιώντας το αντίστοιχο ερμηνευτικό σχόλιο από τον φάκελο υλικού.

Τις λύσεις των θεμάτων για τα Αρχαία θα τις δείτε εδώ.

Θέματα Αρχαία Ελληνικά

Τα θέματα του μαθήματος "Αρχαία Ελληνικά" των ΓΕΛ έχουν μόλις ενσωματωθεί στο παρόν άρθρο, εδώ:

 

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ για να ανανεώσετε τη σελίδα! Μείνετε Συντονισμένοι!

Τις Απαντήσεις του μαθήματος "Αρχαία Ελληνικά" των ΓΕΛ και τον σχολιασμό των θεμάτων θα μπορείτε να τα δείτε εδώ.


Αρχαία / Τι ισχύει για την εξέταση


Αρχαία Ελληνικά

Για την εξέταση του μαθήματος «Αρχαία Ελληνικά» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

1. Δίνονται στους υποψηφίους/ες αποσπάσματα διδαγμένου κειμένου 12 - 20 στίχων με νοηματική συνοχή και τους ζητείται να απαντήσουν σε:

i) Μία (1) ερώτηση κατανόησης με την οποία ζητείται να αποκωδικοποιήσουν σημεία του κειμένου και να αντλήσουν βασικές πληροφορίες που εντοπίζονται στο κείμενο. Η ερώτηση μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα με τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου (σωστού ή λάθους, πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενών κ.λπ.) ή ανοικτού τύπου.

ii) Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές, που μπορεί να αναφέρονται σε ιδέες/αξίες/προβλήματα, σε στάσεις/ήθος/ χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό/κοινωνικό/ πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή/ σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά/αισθητικά θέματα, με βάση το απόσπασμα.

iii) Μία (1) ερώτηση κλειστού τύπου που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος στο οποίο ανήκει το κείμενο, στον συγγραφέα ή στο έργο του.

iv) Μία (1) ερώτηση λεξιλογική-σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα).

v) Δίνεται αδίδακτο παράλληλο κείμενο στη νέα ελληνική από την αρχαία ή νεότερη γραμματεία, ελληνική και παγκόσμια, και καλούνται να απαντήσουν σε μία (1) ερώτηση ερμηνευτική, με την οποία ζητείται να συγκρίνουν το παράλληλο κείμενο με το κείμενο αναφοράς.

2. Δίνεται, επίσης, αδίδακτο πεζό κείμενο αττικής διαλέκτου 12 - 20 στίχων στερεότυπης έκδοσης με νοηματική συνοχή. Στο αδίδακτο κείμενο προτάσσεται σύντομο σχετικό εισαγωγικό σημείωμα, μέσω του οποίου δίνονται εξωκειμενικές πληροφορίες απαραίτητες για την κατανόηση του κειμένου.

Οι υποψήφιοι/ες καλούνται:

i) Να μεταφράσουν στα νέα ελληνικά μέρος του κειμένου από τέσσερις έως έξι στίχους.

ii) Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση κατανόησης που αναφέρεται στον νοηματικό άξονα του κειμένου.

iii) Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση γραμματικής, η οποία μπορεί να αναλύεται σε δύο υποερωτήματα.

iv) Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση συντακτικού (π.χ. αναγνώριση λέξεων/φράσεων/προτάσεων/άλλων δομικών στοιχείων του κειμένου, μετασχηματισμός μέρους του κειμένου ως προς τη δομολειτουργική του διάσταση), η οποία μπορεί να επιμερίζεται σε δύο υποερωτήματα.

3. Κάθε ζητούμενη ερώτηση-δραστηριότητα που τίθεται για το διδαγμένο ή το παράλληλο ή το αδίδακτο κείμενο βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.

Για την εξέταση των παραπάνω θεμάτων, τόσο στο διδαγμένο όσο και στο αδίδακτο κείμενο, κρίνεται σκόπιμο να αξιοποιείται ποικιλία τύπων ασκήσεων/ερωτήσεων.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr