Επιστολή από μια "επιτυχημένη" και δυσαρεστημένη ταυτόχρονα υποψήφια

Επιστολή από μια "επιτυχημένη" και δυσαρεστημένη ταυτόχρονα υποψήφια

Επιστολές Υποψηφίων Πανελλαδικών:  Αυξάνονται οι επιστολές υποψηφίων και γονέων υποψηφίων που λαμβάνουν τα «Φοιτητικά Νέα» με αποδέκτη την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, για τον αποκλεισμό υποψηφίων από την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Αναλυτικά η επιστολή της υποψήφιας:

Αξιότιμη κυρία υπουργέ,

Ως υποψήφια στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις και έχοντας συγκεντρώσει έναν αξιόλογο αριθμό μορίων ώστε να πραγματοποιήσω τους στόχους μου αποφάσισα να μιλήσω και εγώ για τις μεταρρυθμίσεις σχετικά με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στόχος μου είναι να αντιληφθείτε πως οι διαμαρτυρίες όλων των μαθητών δεν έρχονται ως αντίδραση στις αστοχίες τους στις εξετάσεις αλλά ως αντίδραση στις αστοχίες των υπουργών Παιδείας των τελευταίων ετών.

Η φετινή χρονιά ήταν ιδιαιτέρως δύσκολη για όλους, πόσο μάλλον για τους μαθητές της Γ' λυκείου καθώς καλύψαμε το μεγαλύτερο μέρος της ύλης αξιοποιώντας την τηλεκπαίδευση που σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά την δια ζώσης διδασκαλία. Μετά από 7 μήνες περίπου εγκλεισμού και όντας επιβαρυμένοι ψυχολογικά κληθήκαμε να δείξουμε τον καλύτερο μας εαυτό διεκδικώντας μια θέση στο πανεπιστήμιο. Μια θέση όμως που λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής δεν έχουν οι περισσότεροι την δυνατότητα να διεκδικήσουν ακόμα και αν συγκέντρωσαν περισσότερα μόρια από την βάση, των προηγούμενων ετών, μιας σχολής. Θεωρώ πολύ σωστή την απόφαση να οριοθετηθεί η είσοδος στα πανεπιστήμια όμως το συγκεκριμένο μέτρο εφαρμόζεται πρώτη φορά σε μια χρονιά που λόγω συνθηκών πολλοί μαθητές δεν μπόρεσαν να ανταπεξέλθουν. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν προσπάθησαν, δεν αφιέρωσαν χρόνο και δεν επένδυσαν χρήματα ώστε να κυνηγήσουν τα όνειρα τους. Και εδώ δημιουργούνται αρκετά ερωτήματα: Γιατί ο κόπος όσων παιδιών προσπάθησαν σε αυτές τις πρωτόγνωρες για όλους μας συνθήκες, να μην ανταμειφθεί; Γιατί να βλέπουμε περιπτώσεις αριστούχων που ενώ κάθε άλλη χρονιά θα είχαν περάσει στην σχολή που θέλουν φέτος να μην τους δίνεται καν η δυνατότητα να την δηλώσουν; Γιατί κάποιος που δεν έγραψε καλά σε μαθήματα όπως τα μαθηματικά ή η φυσική να μπορεί να δηλώσει το φυσικό, το μαθηματικό και κάποιος που αρίστευσε στα μαθήματα αυτά αλλά είχε κάποια αστοχία στην έκθεση ή στην χημεία αποκλείεται από αυτές τις σχολές και ας συγκεντρώνει εν τέλη τα απαραίτητα μόρια;

Η εναλλακτική που δώσατε με τα ΔΙΕΚ είναι αρκετά σημαντική αλλά όπως διαμορφώθηκε η κατάσταση, πλέον μοιάζει απλά μια παρηγοριά στους μαθητές και τους γονείς τους, που όμως δεν μπορεί να αντισταθμίσει τον αποκλεισμό από το πανεπιστήμιο. Προσπαθείτε να αναβαθμίσετε το επίπεδο στα ελληνικά πανεπιστήμια χωρίς όμως να αναβαθμίζετε το επίπεδο στα ελληνικά σχολεία που αποτελούν προθάλαμο των πανεπιστημίων. Οι αλλαγές για την δημιουργία ενός καλύτερου εκπαιδευτικού συστήματος δεν θα πρέπει να ξεκινούν από την τρίτη λυκείου και την εισαγωγή μας στο πανεπιστήμιο. Οι αλλαγές πρέπει να ξεκινήσουν από τα πρώτα σχολικά χρόνια ώστε να τροποποιηθεί και η νοοτροπία με την οποία αντιμετωπίζουν οι μαθητές το σχολείο και τις εξετάσεις. Και δεν πρέπει απλά να αλλάξουν τα βιβλία αλλά και ο τρόπος διδασκαλίας. Η στροφή της πλειοψηφίας των μαθητών σε φροντιστήρια δεν γίνεται μόνο για τις αναβαθμισμένες, σε σχέση με το σχολείο, υπηρεσίες τους αλλά και για την υποστήριξη που παρέχουν εκεί οι εκπαιδευτικοί. Σε ένα σχολείο με τμήματα των 25 ατόμων ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί μέσα σε μια διδακτική ώρα να καλύψει κάθε έναν μαθητή ξεχωριστά. Και αυτό φυσικά ίσως να μην οφείλεται στην απροθυμία του αλλά στο γεγονός ότι δεν του έδειξε κανείς τρόπους να αξιοποιεί τον χρόνο που του δίνεται ώστε το μάθημα να μην περιορίζεται στην στείρα μετάδοση γνώσεων αλλά να μετατραπεί σε μια δημιουργική διαδικασία για την αναζήτηση της γνώσης από τους μαθητές.

Γνωρίζω ότι η συγκεκριμένη επιστολή είναι μια από τις πολλές που λαμβάνετε και ίσως δεν διαβάσετε και ποτέ. Όμως πιστεύω πως η θέση σας επιβάλλει την άμεση αλληλεπίδραση με μαθητές και εκπαιδευτικούς ώστε όλοι μαζί να αναβαθμίσουμε το ελληνικό σχολείο και πανεπιστήμιο. Μην εθελοτυφλείτε και μην αγνοείτε τις φωνές των μαθητών. Δεν χρειάζονται μεταρρυθμίσεις που "τιμωρούν" τους μαθητές επειδή δεν ανταποκρίθηκαν σε 4 τρίωρες γραπτές δοκιμασίες. Χρειάζονται μεταρρυθμίσεις που αξιολογούν αντικειμενικά και ανταμείβουν κάθε προσπάθεια. Χρειάζονται μεταρρυθμίσεις απαλλαγμένες από κομματικές διαφωνίες. Πάνω από όλα χρειάζονται μεταρρυθμίσεις που θα βοηθήσουν όντως μαθητές και εκπαιδευτικούς και θα καταστήσουν το σχολείο μια κοινότητα που θα θέλουμε να είμαστε μέλη και να συμμετέχουμε ενεργά για την καλύτερη λειτουργία της.

Μην ξεχνάμε πως όλοι είμαστε άνθρωποι και κάνουμε λάθη τα οποία πρέπει να έχουμε το σθένος να παραδεχτούμε. Και είναι προτιμότερο να παραδεχτούμε την αδυναμία μας να ανταπεξέλθουμε σε μια θέση και να αποχωρούμε, από το να προσπαθούμε να καλύψουμε τα λάθη μας κάνοντας ακόμη μεγαλύτερα. Με αυτές τις σκέψεις που ίσως δεν διαβαστούν από εσάς ποτέ, θα ήθελα να ολοκληρώσω ζητώντας σας να αναλογιστείτε πως θα νιώθατε εσείς η ίδια αν δεν σας έδινε η χώρα σας την δυνατότητα να ακολουθήσετε αυτό που αγαπάτε, όχι επειδή δεν γράψατε όσο απαιτούσε η βάση μιας σχολής αλλά επειδή δεν φτάσατε την ΕΒΕ...

Με εκτίμηση

Μαθήτρια της τρίτης λυκείου και υποψήφια φοιτήτρια

Δείτε εδώ τις επιστολές των υποψηφίων των Πανελλαδικών 2021.

Είσαι υποψήφιος των Πανελλαδικών 2021;*Τις επιστολές σας μπορείτε να τις στέλνετε στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Την ενημερωτική σελίδα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2021 μπορείτε να την δείτε εδώ.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα για τις Πανελλήνιες 2021.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr

ΠΜΣ