Δωρεάν μετακίνηση στα ΜΜΜ διεκδικούν οι φοιτητές / Τέλος τα χάρτινα εισιτήρια από τον ΟΑΣΑ

Δωρεάν μετακίνηση στα ΜΜΜ διεκδικούν οι φοιτητές και αύξηση δρομολογίων από και προς τις σχολές / Τέλος τα χάρτινα εισιτήρια από τον ΟΑΣΑ 

Οι διαμαρτυρόμενοι φοιτητές ζητούν να αυξηθούν τα δρομολόγια των μέσων μαζικής μεταφοράς από και προς τις σχολές και ιδιαίτερα των λεωφορείων 608, 250, 242 που οδηγούν στην Πανεπιστημιούπολη και την Πολυτεχνειούπολη.

Φοιτητική κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στα γραφεία του ΟΑΣΑ.


Οι φοιτητές διεκδικούν:

• Δωρεάν μετακινήσεις με τα ΜΜΜ για όλους τους φοιτητές.

• Όλοι οι πρωτοετείς φοιτητές να μπορούν να μετακινούνται με τα ΜΜΜ πληρώνοντας μειωμένο κόμιστρο, με την επίδειξη της βεβαίωσης εγγραφής τους στο τμήμα έως ότου εκδοθεί το πάσο τους!

• Να αυξηθούν τα δρομολόγια των μέσων μαζικής μεταφοράς από και προς τις σχολές! Ιδιαίτερα των λεωφορείων 608, 250, 242 που οδηγούν καθημερινά χιλιάδες φοιτητές στην Πανεπιστημιούπολη και την Πολυτεχνειούπολη στου Ζωγράφου.

• Πλήρη κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των αστικών συγκοινωνιών από τον κρατικό προϋπολογισμό, που θα καλύπτει τις ανάγκες για μετακίνηση του λαού της Αττικής.

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τους εκλεγμένους στα Διοικητικά Συμβούλια, μέλη της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΜΑΣ η διοίκηση δεσμεύτηκε ότι οι πρωτοετείς φοιτητές θα μπορούν να μετακινούνται με μειωμένο κόμιστρο με επίδειξη βεβαίωσης εγγραφής αλλά και ότι θα γίνει προσπάθεια να αυξηθούν τα δρομολόγια από και προς τις σχολές.

ΟΑΣΑ: Τέλος τα χάρτινα εισιτήρια – Πώς θα πληρώνουμε

Χάρτινο εισιτήριο τέλος στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Το υπουργείο Μεταφορών έχει ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες για την αντικατάσταση του χάρτινου εισιτηρίου σε λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, μετρό και... Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο. Πηγές του υπουργείου αναφέρουν ότι στόχος είναι να καταργηθεί το παραδοσιακό χάρτινο εισιτήρια στο ΜΜΜ της πρωτεύουσας και να γίνει η μετάβαση σε ένα νέο καθεστώς όπου οι πολίτες θα μπορούν να πληρώνουν απευθείας μέσω της τραπεζικής τους κάρτας ή της εφαρμογής ebanking στο κινητό τους.

Να έχουν δηλαδή ένα ειδικό «ηλεκτρονικό πορτοφόλι» στο κινητό τους τηλέφωνο το οποίο θα γεμίζει λεφτά – απο κάρτα ή ebanking – και το οποίο θα …ακυρώνει ποσό ίσης αξίας με ένα εισιτήριο κάθε φορά που θα χρησιμοποιούμε ένα μέσο.

Πρόκειται για μία πρωτοβουλία, η οποία θα παρέχει πολύπλευρα οφέλη.

Αρχικά στους επιβάτες που δεν θα χρειάζεται να στήνονται σε ουρές στα εκδοτικά μηχανήματα, και αφετέρου για τον ΟΑΣΑ, ο οποίος θα γλιτώσει χρήματα από την έκδοση των χάρτινων εισιτηρίων και ταυτόχρονα θα εντάξει στο οπλοστάσιό του έναν αποτελεσματικό μηχανισμό για την καταπολέμηση του φαινομένου της εισιτηριοδιαφυγής.

Όπως στην Γαλλία

Μία από τις ευρωπαϊκές χώρες που πρωτοπορούν στη σταδιακή κατάργηση του χάρτινου εισιτηρίου είναι η Γαλλία. Ειδικότερα, μετά από 120 χρόνια, στο Μετρό του Παρισιού ο έλεγχος στα μηχανήματα θα γίνεται μέσω smartphones και τραπεζικών καρτών.

Τα ακυρωτικά μηχανήματα θα αρχίσουν να απομακρύνονται από τους σταθμούς του Μετρό, με στόχο το 2025 να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά τα κινητά τηλέφωνα και οι τραπεζικές κάρτες.

Συνεχίζει ο ΟΑΣΑ τα 60 δρομολόγια που εκτελούσαν τα ΚΤΕΛ

Λύση για τη συνέχιση της εκτέλεσης των 60 περιφερειακών δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ διερευνά ο ΟΑΣΑ αλλά και το υπουργείο υποδομών και μεταφορών, μετά το «μπλόκο» της επέκτασης της σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ για ακόμη ένα έτος από το Ελεγκτικό Συνέδριο. «Δεν υπάρχει, ούτε θα υπάρξει διακοπή των δρομολογίων που εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ», διαβεβαιώνει από την πλευρά του ΟΑΣΑ σύμφωνα με την Καθημερινή, ο οποίος κατά πληροφορίες φαίνεται πως κατέθεσε χθες αίτηση ακύρωσης της απόφασης του Ε.Σ.

Η σύμβαση μίσθωσης των 60 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ προς τα ΚΤΕΛ για την εξυπηρέτηση του λεκανοπεδίου Αττικής και των περιφερειακών γραμμών της Αττικής (ΚΤΕΛ Ευβοίας, Κορίνθου, Θήβας) πραγματοποιήθηκε το 2020, στο πλαίσιο της ενίσχυσης των δρομολογίων κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού. Η ισχύς της υφιστάμενης σύμβασης έληγε τυπικά στις 7 Οκτωβρίου, γεγονός που δεν επέτρεπε μετά την εκτέλεση δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ, δημιουργώντας προβλήματα στην εξυπηρέτηση των επιβατών.

Το προηγούμενο διάστημα είχαν πραγματοποιηθεί δύο αιτήματα για μια καινούργια σύμβαση για ένα έτος, τα οποία ωστόσο μπλοκαρίστηκαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο σε διάστημα δύο μηνών. Το σκεπτικό πίσω από την τελευταία απόφαση είναι πως δεν τεκμηριώνονται επαρκώς οι λόγοι αναγκαιότητας της «απευθείας ανάθεσης», διότι δεν τεκμηριώνεται η προϋπόθεση του «απρόβλεπτου». Υπενθυμίζεται πως το άρθρο 42 του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών που ψηφίστηκε πρόσφατα όριζε τη δυνατότητα παράτασης για ένα έτος από τη λήξη τους των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών επιβατικών οδικών μεταφορών, αλλά και των συμβάσεων υπεκμίσθωσης που έχουν υπογραφεί μεταξύ του ΟΑΣΑ ή του ΟΣΕΘ αλλά και των οικείων ΚΤΕΛ. Από την πλευρά τους το υπουργείο αλλά και ο ΟΑΣΑ επισημαίνουν πως τα δρομολόγια συνεχίζουν να διεξάγονται κανονικά, καθώς τα ΚΤΕΛ, σύμφωνα με πληροφορίες, πρότειναν να παρέχουν δωρεάν την παροχή της υπηρεσίας για ένα μήνα μέχρι να κλείσει η υπόθεση.

Το 2020 ο ΟΑΣΑ θεώρησε «επιβεβλημένη» τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ λόγω κορωνοϊού, προκειμένου να μειωθεί η διασπορά του ιού. Στόχος τότε ήταν να ενισχυθεί ο στόλος του ΟΑΣΑ με συνολικά 200 οχήματα και 550 οδηγούς που θα αναλάβουν το συγκοινωνιακό έργο σε 60 περιφερειακές γραμμές, προχωρώντας παράλληλα και στην απόκτηση μέσω leasing 300 οχημάτων.

Στάση εργασίας την Τετάρτη 12/10: Ποια ΜΜΜ τραβάνε χειρόφρενο

Τετράωρη στάση εργασίας στα ΜΜΜ την Τετάρτη αλλά όχι σε όλα τα Μέσα.
Σε στάση εργασίας την ερχόμενη Τετάρτη 12 Οκτωβρίου, από τις 10 π.μ έως τις 2μ.μ προχωρούν οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ .

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, τα αιτήματα είναι η άμεση υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας και η αναγνώριση προϋπηρεσίας νεοπροσληφθέντων εργαζομένων.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr