Φοιτητές: "Η Υπουργός Παιδείας αρνείται να αποδεχτεί την γνωμοδότηση του ΝΣΚ για την παράνομη απόφαση ΔΟΑΤΑΠ"

Φοιτητές: "Η Υπουργός Παιδείας αρνείται να αποδεχτεί την γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για την παράνομη απόφαση ΔΟΑΤΑΠ"

Οι φοιτητές οι οποίοι παρακολουθούν προγράμματα σπουδών της αλλοδαπής με την μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αποφάσισαν μετά την πλήρη απαξίωσή τους από την υπουργό Παιδείας να αντιδράσουν στην παράνομη απόφαση του ΔΟΑΤΑΠ, διεκδικώντας όλα τα νόμιμα δικαιώματά τους.

Επικαιροποίηση του πλαισίου αναγνώρισης αλλοδαπών τίτλων σπουδών που αποκτήθηκαν με σπουδές εξ αποστάσεως – διεκδικώντας όλα τα νόμιμα δικαιώματά τους.


Στις 26/6 ο Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης, προχώρησε σε μια απόφαση η οποία βάζει τέλος στις σπουδές χιλιάδων φοιτητών καθώς προβλέπει, ότι κάθε φοιτητής των εν λόγω προγραμμάτων θα πρέπει να ταξιδέψει μέχρι την έδρα του εκάστοτε πανεπιστήμιου, ώστε να εξεταστεί και να παρακολουθήσει τα δια ζώσης μαθήματα που προσφέρει το κάθε ίδρυμα.

Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφέρουμε, ότι τα ιδρύματα που πλήττονται από την απόφαση είναι αναγνωρισμένα ως ομοταγή και ισότιμα προς τα ελληνικά ΑΕΙ. Έως τώρα τα Ιδρύματα αυτά,  λειτουργούσαν εξεταστικά κέντρα και αίθουσες σε άλλα πανεπιστήμια (π.χ. Π.Α.Μ.Α.Κ), τόσο για τις εξετάσεις όσο και για τα μαθήματα, η διαδικασία αυτή γινόταν αποκλειστικά από το ίδρυμα και όχι μέσω παραρτημάτων ή άλλων μέσων. Τηρώντας στο έπακρο την ελληνική νομοθεσία.

Τα προβλήματα τα οποία προκύπτουν για τους φοιτητές είναι τεράστια, καθώς οι περισσότεροι εργάζονται, έχουν οικογένεια κλπ. και επέλεξαν να μορφωθούν με αυτόν τον τρόπο ακριβώς, επειδή,  αυτή η μέθοδος, μπορεί να προσαρμοστεί στην καθημερινότητά τους. Με την παρούσα απόφαση σε πολλά προγράμματα –τα οποία έχουν και εργαστήρια- οι φοιτητές θα αναγκάζονται να μεταβαίνουν στην χώρα έδρας του πανεπιστημίου αρκετές φορές μέσα στο εξάμηνο, γεγονός το οποίο είναι πρακτικά αδύνατο, καθώς είναι απίθανο να μπορέσει ο μέσος πολίτης να ανταπεξέλθει οικονομικά σε κάτι τέτοιο. Στην ουσία, με αυτόν τον τρόπο, καταργείται κάθε έννοια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης η οποία αξίζει να σημειωθεί ότι όσον αφορά την λειτουργιά των προγραμμάτων που την ακλουθούν δεν διαφέρει ούτε ποιοτικώς ούτε ποσοτικώς σε σχέση με την συμβατική εκπαίδευση.

Το δεύτερο μέρος της απόφασης, προβλέπει, ότι όλα τα πτυχία θα κρίνονται ισότιμα και θα αντιστοιχούνται με αυτά που προσφέρει το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ακόμα και στην περίπτωση που κάποιο πτυχιακό ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα παρέχει περισσότερα μαθήματα και μεγαλύτερη εξειδίκευση στην επιστήμη την οποία θεραπεύει. Στη περίπτωση δε, που δεν βρεθεί «αντίστοιχο» πρόγραμμα στο Ε.Α.Π το πτυχίο θα παραμείνει στην χώρα μας χωρίς αξία. Με αυτήν την απόφαση προκύπτει σωρεία προβλημάτων και αδικιών!

Ενώ θα υπάρχουν προγράμματα τα οποία θα είναι εντελώς διαφορετικά και με διαφορετικό αριθμό και κατεύθυνση μαθημάτων, θα αντιστοιχίζονται μόνο με τα απονεμόμενα μαθήματα των προγραμμάτων σπουδών του Ε.Α.Π.  Εν ολίγοις, αν ένα πρόγραμμα στην χώρα που εδρεύει το πανεπιστήμιο που το προσφέρει, δίνει τα Α δικαιώματα, στην Ελλάδα θα ισχύουν τα δικαιώματα τα οποία ισχύουν για το εκάστοτε πρόγραμμα του Ε.Α.Π, γεγονός, το οποίο, εκτός της τεράστιας αδικίας που θα προκαλέσει στους απόφοιτους των εν λόγω προγραμμάτων, καθώς μεγάλο μέρος των γνώσεων και των προσπαθειών τους θα απαξιωθεί από το ελληνικό κράτος, θα αλλάζει σε πολλές περιπτώσεις την φύση και την ταυτότητα του προγράμματος που επέλεξε ο κάθε φοιτητής να σπουδάσει.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι το ελληνικό κράτος, ακόμα διαχωρίζει τους φοιτητές, σε φοιτητές πρώτης και δεύτερης διαλογής!

Είναι περιττό να αναφέρουμε ότι προερχόμαστε από αναγνωρισμένα παγκοσμίως πανεπιστημιακά ιδρύματα και διαθέτουμε ανώτατη μόρφωση, την οποία αντί να εκμεταλλευτεί το ελληνικό κράτος, απλά, την προσπέρνα. Φαινόμενο, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα, ολοένα και περισσότεροι φοιτητές να καταφεύγουν στην λύση της μετανάστευσης ώστε να αναγνωριστούν τα προσόντα τους και να μπορέσουν να εργαστούν πάνω στο αντικείμενο το οποίο επέλεξαν να σπουδάσουν. Ταυτόχρονα, η απόφαση αυτή, μειώνει και το ίδιο το Ε.Α.Π ως ίδρυμα, καθώς το διαχωρίζει με τον πλέον ρατσιστικό τρόπο από τα υπόλοιπα ΑΕΙ λόγω της μεθόδου που χρησιμοποιεί για την προσφορά των προγραμμάτων του.

Στις 10/8 ύστερα από ερώτημα του υπουργείου παιδείας στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, η απόφαση του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π κρίθηκε αντισυνταγματική και παράνομη, μάλιστα ζητήθηκε και η άμεση ανάκλησή της.

Πάραυτα, η υπουργός, έως και σήμερα δεν έχει αποδεχτεί την γνωμοδότηση που από όσο γνωρίζουμε η ίδια ζήτησε, με αποτέλεσμα όλοι εμείς οι φοιτητές να μένουμε μετέωροι χωρίς να γνωρίζουμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον. Έχοντας λοιπόν χάσει, κάθε εμπιστοσύνη προς το ίδιο μας το κράτος, αποφασίσαμε να εμπιστευτούμε για άλλη μια φορά την δύναμη του φοιτητικού κινήματος, στο πλαίσιο αυτό, δημιουργήσαμε μια διαδικτυακή ομάδα ώστε να έρθουμε σε επαφή με όλους τους φοιτητές οι οποίοι πλήττονται από την παράνομη και άνευ δικαιοδοσίας απόφασης του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. αλλά και με όσους θέλουν απλά να μας βοηθήσουν.

Παραθέτουμε το link ώστε να το δουν όσοι περισσότεροι γίνεται καθώς όλοι μαζί μπορούμε να φέρουμε την αλλαγή:

LINK ομάδας

Με εκτίμηση,
Ομάδα Φοιτητών για την Ανάκληση της απόφασης του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr

 


https://www.foititikanea.gr