Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο / Συνοπτικός απολογισμός δράσεων για το 2021

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Συνοπτικός απολογισμός δράσεων για το 2021

Το Πανεπιστήμιο μας, που συμπλήρωσε 30 χρόνια λειτουργίας το 2020, απέδειξε για άλλη μια φορά τη δύσκολη χρονιά που πέρασε την ικανότητα του να ξεπερνά τα εμπόδια και τις δυσκολίες και να παρέχει υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο. Το Πανεπιστήμιο προσαρμόζεται συνεχώς στις ιδιαίτερες και απρόβλεπτες συνθήκες που επιβάλλουν οι διαφορετικές φάσεις της πανδημίας που συνεχίζει να πλήττει τη χώρα μας και τον κόσμο ολόκληρο. Με γνώμονα τη διασφάλιση α) της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών τους για τις φοιτήτριες και τους φοιτητές όλων των κύκλων σπουδών, β) της ανεμπόδιστης διεξαγωγής της έρευνας και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των υποχρεώσεων στο πλαίσιο ερευνητικών έργων καθώς και γ) της συνεκτικότητας της ακαδημαϊκής κοινότητας, το Πανεπιστήμιο εφάρμοσε διαφορετικά μοντέλα λειτουργίας, πρωτόγνωρα για την ακαδημαϊκή μας κοινότητα. Λειτούργησε σχεδόν αποκλειστικά απομακρυσμένα και ψηφιακά μεγάλο μέρος του ακαδημαϊκού έτους 2020-21 με επιτυχία, ενώ με έκδηλη χαρά και ανακούφιση όλων επανήλθε σε δια-ζώσης λειτουργία το ακαδημαϊκό έτος 2021-22 καλούμενο να διαχειριστεί τις ιδιαίτερες συνθήκες για τη διασφάλιση της προστασίας της υγείας όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας καθώς και να αξιοποιήσει την εμπειρία και τις υποδομές που αφήνει παρακαταθήκη η απομακρυσμένη λειτουργία του.

Η μεγαλύτερη επιτυχία του είναι η αδιάλειπτη λειτουργία του, που το καθιστά διαθέσιμο σε φοιτητές/τριες και ερευνητές/ερευνητές, κάτω από όλες τις συνθήκες και παρά τις δυσκολίες που σχετίζονται με φυσικά φαινόμενα ή πανδημίες. Η επιτυχία αυτή οφείλεται αποκλειστικά στους ανθρώπους του. Το διδακτικό και διοικητικό προσωπικό του, οι ερευνητές/τριες που φιλοξενεί και οι φοιτητές/τριες που υποστηρίζει, κλήθηκαν να προσαρμοστούν συχνά σε νέες συνθήκες διδασκαλίας και εργασίας. Τίποτα από αυτά δεν ήταν δεδομένο ή εύκολο. Απαιτήθηκε σκληρή δουλειά από όλες και όλους για να μάθουν να λειτουργούν, να διδάσκουν, να εργάζονται και να συνεργάζονται ψηφιακά. Να ξεπεράσουν τις προσωπικές δυσκολίες που αντιμετώπισαν στην πανδημία και να είναι πάντα διαθέσιμοι και αποτελεσματικοί στο έργο τους. Το Πανεπιστήμιο προσπάθησε να τους διευκολύνει στην προσπάθεια αυτή με την αναβάθμιση και δημιουργία υποδομών τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας, την προμήθεια και διάθεση πρόσθετου εξοπλισμού και την ανάπτυξη υπηρεσιών, που αποτελούν τη βάση για την υποστήριξη ενός υβριδικού μοντέλου λειτουργίας από εδώ και στο εξής. Επίσης, σχεδίασε και οργάνωσε ένα εύχρηστο και ευέλικτο σύστημα ιχνηλάτησης με σκοπό την άμεση ενημέρωση και προστασία των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας.


Αξιομνημόνευτη είναι και η συντριπτική συμμετοχή των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας, προσωπικού και φοιτητών/τριων, στο εμβολιαστικό πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, που διευκόλυνε σημαντικά τη πλήρως δια-ζώσης λειτουργία του τον Οκτώβριο του 2021 μετά από ενάμιση έτος. Θερμές ευχαριστίες αξίζουν σε όλες και όλους για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων κατά την παρουσία τους στο χώρο του Πανεπιστημίου. Η επιτυχής ολοκλήρωση της εξεταστικής περιόδου το Φεβρουάριο του 2022 και του εαρινού εξαμήνου αποτελεί μία ακόμα πρόκληση που με αισιοδοξία θα αντιμετωπίσουμε, ακόμα και αν, εκ των πραγμάτων, οι συνθήκες λειτουργίες δεν μπορεί να είναι γνωστές.

Την περίοδο αυτή, παρά το βάρος της πανδημίας, το Πανεπιστήμιο δεν περιέπεσε αδράνεια. Παρέμεινε δημιουργικό και προσηλωμένο στους στόχους του για περαιτέρω ανάπτυξη. Ακολουθεί μια συνοπτική καταγραφή των βασικών ενεργειών που ολοκληρώθηκαν την προηγούμενη χρονιά, ομαδοποιημένες στους βασικούς άξονες ανάπτυξης που θέσαμε για το Πανεπιστήμιο.

Ακαδημαϊκή Ανάπτυξη - Διεθνοποίηση

  • Ολοκληρώθηκε η διαδικασία μετονομασίας του Τμήματος Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας, του πρώτου Τμήματος του Πανεπιστημίου μας, σε Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης υιοθετώντας τις τρέχουσες επιστημονικές εξελίξεις και τις ανάγκες της κοινωνίας.
  • Ολοκληρώθηκαν και εγκρίθηκαν από το Σύγκλητο αναλυτικά στρατηγικά σχέδια ανάπτυξης των Σχολών του Πανεπιστημίου, που περιλαμβάνουν τεκμηριωμένες προτάσεις για τη σύσταση νέων Τμημάτων, με στόχο η κάθε Σχολή να περιλαμβάνει τουλάχιστον 3 Τμήματα. Στα πλαίσια αυτά προτάθηκαν νέα προγράμματα σπουδών όλων των κύκλων, συμπεριλαμβανομένων ξενόγλωσσων και δι-ιδρυματικών, με τη συμμετοχή και άλλων Ιδρυμάτων.
  • Ενεργή συμμετοχή του Πανεπιστημίου σε όλες τις πρωτοβουλίες για την αναζήτηση συνεργασιών με Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Στο πλαίσιο αυτό προτάθηκαν και διερευνήθηκαν συνεργασίες με Αμερικανικά, Βρετανικά και Κινεζικά Πανεπιστήμια. Αποτέλεσμα των νέων συνεργασιών είναι η υπογραφή μνημονίων συνεργασίας με τα ΚινεζικάΠανεπιστήμια Nanjing University of Information Science and Technology (NUIST) και Weifang University. Παράλληλα, ανανεώθηκαν τα μνημόνια συνεργασίας με το Rutgers State University of New Jersey και το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Υπόδιερεύνηση είναι η υπογραφή μνημονίων συνεργασίας με τα Αγγλικά Πανεπιστήμια Reading University, University of Leeds και Queen Mary College (UCL) στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας συνεργασίας ανάμεσα σε Ελληνικά και Βρετανικά Πανεπιστήμια.
  • Σύσταση νέων προγραμμάτων σπουδών/ διεθνείς συνεργασίες. α) Ανανεώθηκε για 7 χρόνια το ειδικό πρωτόκολλο συνεργασίας για το διεθνές ΠΜΣ Sustainable Tourism Development: Cultural Heritage, Environment, Society με το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, β) επεκτάθηκε η συνεργασία με το Rutgers State University of New Jersey με τη συμμετοχή του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεματικής με αποτέλεσμα την κοινή οργάνωση και διενέργεια διαδικτυακής επιστημονικής ημερίδας στον τομέα του Digital Health, γ) ιδρύθηκε κοινό δι-ιδρυματικό ΠΜΣ Ψηφιακή Υγεία και Αναλυτική σε συνεργασία με το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά και το Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου με το συντονισμό του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεματικής, που θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2022, ενώ προβλέπεται να λειτουργήσει και ως ξενόγλωσσο, δ) ιδρύθηκε και λειτουργεί ξενόγλωσσο πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών στην αγγλική γλώσσα στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής αποκλειστικά για αλλοδαπούς φοιτητές. Στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας με το Weifang University διερευνάται από τη Σχολή Επιστημών Υγείας και Αγωγής, η υποστήριξη ξενόγλωσσου σύντομου κύκλου σπουδών διάρκειας ενός εξαμήνου σε προπτυχιακό επίπεδο για κινέζους φοιτητές, ενώ έχει αποφασιστεί η ίδρυση ξενόγλωσσου ΠΜΣ, για το οποίο η διαδικασία ίδρυσης θα ολοκληρωθεί εντός του 2022.
  • Το Πανεπιστήμιο αποφάσισε να συμμετέχει στη διεθνή λίστα κατάταξης Times Higher Education (THE) και, δεδομένου ότι πληροί τα κριτήρια συμμετοχής που σχετίζονται με το στελεχιακό δυναμικό και το πλήθος του δημοσιευμένου έργου, μετά από αίτηση συμπλήρωσε τα σχετικά ερωτηματολόγια. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία στη βάση δεδομένων Scopus και τις πληροφορίες αξιολόγησης που διέθεσε, κατατάχθηκε στη θέση 372, και πρώτο ανάμεσα στα Ελληνικά Πανεπιστήμια που συμμετέχουν στη συγκεκριμένη κατάταξη. Σε ότι αφορά τη θεματική περιοχή Επιστημών Υγείας, πληροί επίσης τα επιμέρους κριτήρια συμμετοχής και συμμετείχε στη κατάταξη και τοποθετήθηκε στη θέση 301-400 μεταξύ των 925 συνολικά Πανεπιστημίων και κατέλαβε τη δεύτερη θέση μεταξύ των οκτώ ελληνικών πανεπιστημίων που συμμετείχαν, την οποία μοιράστηκε με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ).
  • Στο πλαίσιο των προσπαθειών για τη διασφάλιση της ποιότητας και την υποστήριξη της ΜΟΔΙΠ υποβλήθηκε πρόταση και εγκρίθηκε χρηματοδότηση με στόχο την ενίσχυση της ΜΟΔΙΠ σε ανθρώπινο δυναμικό και την περαιτέρω αυτοματοποίηση της διαδικασίας. Η διαδικασία πρόσληψης του προσωπικού αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Μάρτιο του 2022 και θα ενισχύσουν το Πανεπιστήμιο έως το τέλος του 2022. Επιπρόσθετα, έχει αυτοματοποιηθεί περαιτέρω η διαδικασία διαχείρισης των ερωτηματολογίων, ώστε να διευκολύνεται το έργο των Γραμματειών και να διατίθενται επεξεργασμένα στοιχεία στα Τμήματα.
  • Με αποφάσεις της Συγκλήτου θεσπίστηκαν επίσης πολιτικός όρκος για τις ορκωμοσίες αποφοίτων, καθώς και η δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων επιλογής ή μέρους αυτών στα αγγλικά σε προπτυχιακό επίπεδο με σκοπό την ενίσχυση της εισερχόμενης κινητικότητας και την προσέλκυση επισκεπτών καθηγητών.
  • Διαμορφώθηκε και εγκρίθηκε από τη Σύγκλητο, βραβείο εξαίρετης διδασκαλίας σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις των φοιτητών την συμμετοχή σε διδασκαλία μέσω της δράσης Erasmus και την συγγραφική δραστηριότητα ακαδημαϊκών συγγραμμάτων

Κτιριακή Επέκταση Υποδομές

  • Σε ότι αφορά την κτιριακή επέκταση, το Πανεπιστήμιο εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 3.750.000 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την αγορά κτιρίου. Μετά τη δημοσίευση σχετικής πρόσκλησης ενδιαφέροντος διαπιστώθηκε η διαθεσιμότητα ακινήτων σε κοντινή απόσταση που πληρούν τις προϋποθέσεις για την υποβολή προσφορών, απαιτείται όμως χρόνος για να ολοκληρωθεί η διαδικασία συγκέντρωσης των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Η πρόσκληση ενδιαφέροντος έχει διαμορφωθεί και θα δημοσιοποιηθεί ξανά εντός του 2022.
  • Ολοκληρώθηκε επίσης η διαδικασία για την ενοικίαση του κτιρίου επί της οδού Χαροκόπου 89 από 1/1/2022 και για χρονικό διάστημα έως και 5 έτη, που είναι απαραίτητο για την κάλυψη των απαιτήσεων σε χώρους της λειτουργίας του Πανεπιστημίου.
  • Έχοντας υπόψη ότι το Πανεπιστήμιο μας πρέπει να είναι ένα «πράσινο» Πανεπιστήμιο, εκδόθηκε πιστοποιητικό ενεργειακής επίδοσης για τα κτίρια του Πανεπιστημίου. Το κτίριο επί της οδού Ομήρου 9, είναι κατηγορίας Β, δηλ. υψηλής ενεργειακής επίδοσης. Τα κτίρια επί της οδού Ελ. Βενιζέλου 75, έχουν φτωχές ενεργειακές επιδόσεις. Για την ενεργειακή τους αναβάθμιση σε κατηγορία Β, κατατέθηκε πρόταση και εγκρίθηκε χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ύψους 1.500.000 ευρώ. Ολοκληρώθηκαν οι απαιτούμενες προμελέτες και έχει υποβληθεί προς έγκριση η προκήρυξη για τη δημοπράτηση του έργου. Η έγκριση της αναμένεται εντός του Φεβρουαρίου του 2022, ενώ η ανάδειξη αναδόχου και η υπογραφή της σχετικής σύμβασης αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2022.
  • Το Πανεπιστήμιο συμμετείχε για πρώτη φορά και στην πρωτοβουλία Green University Metricsγια να αποτιμήσει τις επιδόσεις του. Με βάση την εμπειρία αυτή, σχεδιάζεται σχέδιο δράσηςπουθατεθείσεεφαρμογήτο2022.
  • Συστάθηκε η επιτροπή Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων με στόχο τη βελτίωση των υποδομών και διαδικασιών διασφάλισης του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος. Ως μείζονα ζητήματα καταδείχθηκαν από τη Επιτροπή η ενίσχυση της ενεργητικής και παθητικής πυρασφάλειας των κτιρίων επί της οδού Ελ. Βενιζέλου 75, η ανανέωση του σχεδίου εκκένωσης σε περίπτωση εκτάκτων περιστάσεων, η αναβάθμισης των πολιτικών διαχείρισης επαγγελματικού κινδύνου και η ενίσχυση της ασφάλειας των ψηφιακών υποδομών. Προτάθηκε σχέδιο δράσης για τα ανωτέρω, η υλοποίηση του οποίου ξεκινά το 2022.
  • Ολοκληρώθηκε επίσης η αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υποδομών με την αναβάθμιση των κεντρικών υπολογιστικών υποδομών για την υποστήριξη τηλεργασίας και τηλεδιδασκαλίας και η προμήθεια και εγκατάσταση νέων υπολογιστών (όπως και καθισμάτων) σε όλα τα εργαστήρια υπολογιστών του Πανεπιστημίου καθώς και η αντικατάσταση υπολογιστών του προσωπικού. Το Πανεπιστήμιο εφαρμόζει στην πράξη την πολιτική αντικατάσταση του υπολογιστικού εξοπλισμού σε επίπεδο πενταετίας σύμφωνα με το επιχειρησιακό του σχέδιο. Σε συνεργασία με το ΕΔΥΤΕ, στο πλαίσιο του έργου ΗΦΑΙΣΤΟΣ, έχει επίσης παραδοθεί δικτυακός εξοπλισμός, ενώ έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την προμήθεια κεντρικού δικτυακού εξοπλισμού και την αντικατάσταση του laser link για τη σύνδεση με το κτίριο επί της οδού Χαροκόπου 89. Εντός του 2022 αναμένεται με την εγκατάσταση και ολοκλήρωση του εξοπλισμού αυτού, η πλήρης αναβάθμιση των δικτυακών υποδομών του Πανεπιστημίου μας.
  • Σε ότι αφορά την υποστήριξη της τηλεκπαίδευσης και της τηλεργασίας για την αντιμετώπιση της πανδημίας του COVID-19, δημοσιοποιήθηκαν κανονισμοί για την τηλεκπαίδευση, την τηλεργασία και την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση φοιτητών και του κοινού, αναπτύχθηκαν υποδομές σύγχρονης τηλεκπαίδευσης προσφέροντας 3 εναλλακτικές πιστοποιημένες πλατφόρμες στο υπολογιστικό νέφος (Google Meet, Zoom) και σε ιδιόκτητες υποδομές με ανοικτό λογισμικό (Big Blue Button) και αναρτήθηκαν οδηγίες και βίντεο και υποστήριξη χρήσης υποδομών τηλεκπαίδευσης. Παράλλληλα, οργανώθηκαν υποδομές τηλεργασίας διασφαλίζοντας ότι όλα τα μέλη του προσωπικού του Πανεπιστημίου χρησιμοποιώντας τον ιδρυματικό λογαριασμό τους θα χρησιμοποιούν το υπηρεσιακό τους τηλέφωνο (Zoiper), τον ηλεκτρονικό χώρο εργασίας τους (Google Suite) και τα πληροφοριακά συστήματα που χρειάζονται με ασφάλεια από μακριά. Επίσης ολοκληρώθηκε προμήθεια πολυμεσικού εξοπλισμού για όλο το προσωπικό του Πανεπιστημίου απαραίτητου για την τηλεργασία και την τηλεκπαίδευση. Θερμές ευχαριστίες αρμόζουν στους συναδέλφους που εργάζονται στο Κέντρο Πληροφορικής και Δικτύων και τα μέλη ΔΕΠ της Επιστημονικής Επιτροπής του ΚΠΔ, που έφεραν σε πέρας το δύσκολο αυτό εγχείρημα.
  • Σε ότι αφορά την αναβάθμιση του εργαστηριακού εξοπλισμού των Τμημάτων, το Πανεπιστήμιο εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 1.000.000 ευρώ από το ΠΕΠ Αττικής. Η πρόταση που υποβλήθηκε συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία ανάμεσα σε αυτές όλων των Πανεπιστημίων και ερευνητικών φορέων. Θερμές ευχαριστίες αρμόζουν στην Επιστημονικά Υπεύθυνη του έργου και τους επιμέρους υπεύθυνους των Τμημάτων. Οι υποβολές προσφορών έχουν ολοκληρωθεί και βρίσκονται σε διαδικασία αξιολόγησης. Επιπρόσθετα εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση 500.000 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τον ίδιο σκοπό. Έχουν προκηρυχθεί διαγωνισμοί προϋπολογισμού 300.000 ευρώ, που επίσης βρίσκονται σε διαδικασία αξιολόγησης. Η εγκατάσταση του εξοπλισμού αυτού αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2022.

Στελέχωση και αναδιοργάνωση υπηρεσιών

  • Ολοκληρώθηκε η διαδικασία για την ενίσχυση του Πανεπιστημίου σε διοικητικό προσωπικό, με την πλήρωση όλων των κενών οργανικών θέσεων που προβλέπει ο οργανισμός του Πανεπιστημίου. Μέσα από τη διαδικασία της κινητικότητας, το Πανεπιστήμιο μπορεί να συμπληρώσει τα οργανικά κενά που προκύπτουν μετά από συνταξιοδοτήσεις/αποχωρήσεις συναδέλφων του διοικητικού προσωπικού, παρότι ο ισχύων οργανισμός και οι οργανικές θέσεις προσωπικού που προβλέπει έχουν πια ξεπεραστεί από τις σύγχρονες ανάγκες του.
  • Το Νοέμβριο του 2021 ολοκληρώθηκαν οι μετατάξεις από την πρόσκληση του 2015, με την υποδοχή των δύο τελευταίων συναδέλφων που αξιοποίησαν τη δυνατότητα αυτή. Συνολικά μέσα από τη διαδικασία αυτή μετατάχθηκαν στο Πανεπιστήμιο μας 5 άτομα, ενώ 3 ακόμα συνάδελφοι μετατάχθηκαν από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με παράλληλη διαδικασία.
  • Το Πανεπιστήμιο ολοκλήρωσε όλες τις διαδικασίες που απαιτούνταν και συμμετείχε για πρώτη φορά στην κινητικότητα στελεχών του Δημοσίου Τομέα για μετάταξη ή απόσπαση. Ολοκληρώθηκε η μετάταξη 2 συναδέλφων και η απόσπαση 4, ενώ ένας ακόμα παραχωρήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με διάθεση.
  • Από το 2016 έως σήμερα έχουν μεταταχθεί στο Πανεπιστήμιο μας 11 άτομα διοικητικό προσωπικό, ενώ έχει αποχωρήσει ένα, αυξάνοντας το μόνιμο διοικητικό προσωπικό από 26 σε 36 άτομα, από τα οποία 3 μόνιμα στελέχη του Πανεπιστημίου έχουν αποσπαστεί/διατεθεί σε άλλες υπηρεσίες. Σε εξέλιξη βρίσκεται επίσης η πρόσληψη 2 ατόμων διοικητικού προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ και ενός ΕΤΕΠ. Θερμές ευχαριστίες αρμόζουν στο Τμήμα Προσωπικού και την προϊσταμένη του, για την ολοκλήρωση όλων αυτών των διαδικασιών που πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά στο Πανεπιστήμιο μας.
  • Με την ενίσχυση σε διοικητικό προσωπικό, την πολύτιμη συνδρομή 15 συναδέλφων ΙΔΟΧ που μισθοδοτούνται από τον ΕΛΚΕ και την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων ολοκληρώθηκε η αναδιοργάνωση για την αποτελεσματικότερη λειτουργία υπηρεσιών καίριας σημασίας για το Πανεπιστήμιο, που περιλαμβάνουν τις υπηρεσίες Φοιτητικής Μέριμνας, τις Γραμματείες των Τμημάτων, τις Οικονομικές Υπηρεσίες, το Τμήμα Προσωπικού, το Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων, τη ΜΟΔΙΠ, το Γραφείο Πρωτοκόλλου και Διοικητικής Μέριμνας και το Τμήμα Ασφάλειας και Προστασίας. Η διαδικασία αναβάθμισης και αποτελεσματικότερης λειτουργίας όλων των μονάδων του Πανεπιστημίου βρίσκεται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί με την αναδιοργάνωση και των υπολοίπων υπηρεσιών.
  • Τα δύο τελευταία χρόνια αποδόθηκαν από την πολιτεία 9 νέες θέσεις ΔΕΠ, από τις οποίες οι 5 κάλυψαν θέσεις που εκκενώθηκαν από συναδέλφους και 4 κάλυψαν κενές οργανικές θέσεις στα Τμήματα. Έχουν καλυφθεί για πρώτη φορά 83 από τις 84 θέσεις που προβλέπονται στον οργανισμό του Πανεπιστήμιο. Υπηρετούν αυτή τη στιγμή 68 συνάδελφοι στο Πανεπιστήμιο, 8 νέα μέλη ΔΕΠ θα έχουν διοριστεί έως το Σεπτέμβριο του 2022, ενώ 5 θέσεις βρίσκονται υπό προκήρυξη. Το 2021 εκκενώθηκαν δύο θέσεις μελών ΔΕΠ που αναμένεται να αντικατασταθούν το 2022.

Ενίσχυση της Έρευνας και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της

  • Ολοκληρώθηκε και δημοσιεύτηκε ο Οδηγός Χρηματοδότησης της Επιτροπής Ερευνών, όπου καταγράφεται ένα πιο σύγχρονο πλαίσιο για τη λειτουργία του ΕΛΚΕ το οποίο είναι συμβατό με την κείμενη νομοθεσία.
  • Μετά από δημόσια διαβούλευση εγκρίθηκε από το Σύγκλητο ο Κανονισμός Έρευνας – Μεταδιδακτορικοί Ερευνητές και αναμένεται η δημοσίευση του σε ΦΕΚ.
  • Εγκρίθηκε το έργο που υποβλήθηκε από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο για την αξιοποίηση του «δανείου» των ΕΛΚΕ κατά την μετάπτωση στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2001-2008. Η διαδικασία αυτή επέτρεψε στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο να αξιοποιήσει τα χρήματα αυτά, που είχαν διατηρηθεί ταμειακά με μέριμνα των Πρυτανικών Αρχών και ιδιαίτερα της Αντιπρυτάνεως Έρευνας της περιόδου αυτής κατά 80%. Έτσι εγκρίθηκε έργο προϋπολογισμού 280.000 ευρώ με στόχο την υποστήριξη των ερευνητικών δραστηριοτήτων του Ιδρύματος και την προκήρυξη υποτροφιών από τον ΕΛΚΕ για διενέργεια έρευνας υψηλού επιπέδου σε διδακτορικό και μεταδιδακτορικό επίπεδο. Το έργο έχει διάρκεια έως το 2025 και θα ξεκινήσει να υλοποιείται το 2022.
  • Ενίσχυση της λειτουργίας του ΚΕΔΙΒΙΜ, με την αναδιοργάνωση των διαδικασιών υποστήριξης προγραμμάτων επιμόρφωσης και δια βίου μάθησης. Ανασύσταση των οργάνων εποπτείας της λειτουργίας του. Ευχαριστούμε τους/τις συναδέλφους του Συμβουλίου του ΚΕΔΙΒΙΜ όπως και την διευθύντρια για την προσφορά τους στην ανάπτυξη του οργάνου. Ανανεώθηκε η ιστοσελίδα του Κέντρου και προσαρμόζονται οι διαδικασίες υποβολής και διαχείρισης προγράμματος προς διευκόλυνση των ενδιαφερομένων. Το Πανεπιστήμιο συμμετέχει στην πρόσκληση για συνεργασία με Πανεπιστήμια από τον ΟΑΕΔ με συγκεκριμένες προτάσεις και συμβάλει ενεργά στην ολοκλήρωση της προγραμματικής συμφωνίας ανάμεσα στο ΟΑΕΔ και τα Πανεπιστήμια. Υποβλήθηκαν και εγκρίθηκαν έξι (6) νέα προγράμματα επιμόρφωσης.
  • Το Πανεπιστήμιο σχεδίασε και συμμετέχει σε δράσεις για την αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων (διπλώματα ευρεσιτεχνίας, δημιουργία και υποστήριξη τεχνοβλαστών, κ.ά.) που παράγονται στο Ίδρυμα καθώς και την διοργάνωση δράσεων ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας για τους φοιτητές/τριες και τους ερευνητές/τριες του. Στο πλαίσιο αυτό συστάθηκε Επιτροπή για την προώθηση της Καινοτομίας και της Επιχειρηματικότητας με εκπροσώπους από όλα τα Τμήματα και ορίστηκε η Ιδρυματική Υπεύθυνη για το συντονισμό των σχετικών δράσεων.
  • Εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση ύψους 60.000 ευρώ από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ της ΓΓΕΚ για την οργάνωση της λειτουργίας Γραφείου Μεταφοράς Τεχνολογίας, με τη δημιουργία κανονισμού λειτουργίας και την αναλυτική περιγραφή όλων των διαδικασιών και υπηρεσιών που θα παρέχει. Η δράση αυτή θα ολοκληρωθεί εντός του 2022. Παράλληλα, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών για να υποστηρίζεται από το Κέντρο Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ, ενώ συμμετέχει στο συνασπισμό των Πανεπιστημίων με συντονιστή το ΕΚΠΑ, που υπέβαλαν πρόταση χρηματοδότησης από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ της ΓΓΕΚ για την υποστήριξη της δομής αυτής. Η χρηματοδότηση εχει ξεκινήσει από τις αρχές του 2022 και αφορά α) στη διαχείριση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και ενίσχυση των μελών ΔΕΠ στη διαδικασία διεκδίκησης, υποβολής και διαχείρισης αυτών και β) υποστήριξη της ίδρυσης νεοφυών επιχειρήσεων με τη συμμετοχή ερευνητών του Ιδρύματος.
  • Για την επιμόρφωση και υποστήριξη των φοιτητών και αποφοίτων του Ιδρύματος σε δράσεις επιχειρηματικότητας, καθώς και τη διοργάνωση και συμμετοχή σε διαγωνισμούς επιχειρηματικότητας, το Πανεπιστήμιο υπέβαλε πρόταση προς χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ για την περίοδο 2022-2023, η έγκριση της οποίας αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2022.
  • Διαμορφώθηκε και εξελίσσεται περιβάλλον ηλεκτρονικής διαχείρισης ερευνητικών έργων και προγραμμάτων σε διαδικτυακό περιβάλλον με στόχο την διευκόλυνση των Επιστημονικά Υπευθύνων και την επιτάχυνση των διαδικασιών.

Ακαδημαϊκό περιβάλλον - διασύνδεση με την κοινωνία - εξωστρέφεια

  • Εγκρίθηκε η πρόταση του Πανεπιστημίου μας για το χάρτη Erasmus 2021-2, στο πλαίσιο του οποίου θα πρέπει να ανανεωθούν όλες οι διαπανεπιστημιακές συμφωνίες που έχουμε. Θερμές ευχαριστίες αρμόζουν στην Ιδρυματικά Υπεύθυνη και το προσωπικό του Γραφείου Erasmus για τη συστηματική τους προσπάθεια. Μετά τη λήξη της θητείας των μελών της Επιτροπής Erasmus του Πανεπιστημίου μας, ανασυγκροτήθηκε η Επιτροπή. Ευχαριστούμε τα αποχωρήσαντα μέλη για την προσφορά τους.
  • Συστάθηκε η Επιτροπή για την Ισότητα των Φύλων και εγκρίθηκαν από τη Σύγκλητο οι εισηγήσεις της Επιτροπής για α) τη χρήση μη σεξιστικής γλώσσας σε όλα τα έγγραφα του Πανεπιστημίου και β) πρωτόκολλο δράσης ενάντια σε κάθε μορφή παρενόχλησης ή διάκρισης λόγω φύλου στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
  • Ολοκληρώθηκε η διαδικασία για τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ του Γραφείου Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου μας ώστε να οργανωθεί η συστηματική παρακολούθηση της επαγγελματικής πορείας των αποφοίτων στην αγορά εργασίας και να ενισχυθούν οι υπηρεσίες επαγγελματικής συμβουλευτικής προς τους/τις φοιτητές/τριες. Επίσης, το Γραφείο διασύνδεσης ενισχύθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού με δύο νέα στελέχη, μετά την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών, τα οποία θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο Πανεπιστήμιο μας μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023 .
  • Για τη συστηματική και οργανωμένη ενημέρωση σχολείων για τις προοπτικές των φοιτητών που σπουδάζουν στα Τμήματα μας συστάθηκε Επιτροπή για την προβολή του Πανεπιστημίου στα σχολεία με εκπροσώπους τους υπευθύνους εξωστρέφειας από όλα τα Τμήματα, ενώ πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακές εκδηλώσεις με τη μέριμνα του Γραφείου Διασύνδεσης για το σκοπό αυτό. Ξεκίνησαν επίσης δράσεις προβολής με αποδέκτες τους μαθητές και τους φορείς προετοιμασίας μαθητών με συστηματικό τρόπο. Σημειώνεται, ότι οι βάσεις εισαγωγής του 2021 ενισχύθηκαν σε όλα τα Τμήματά μας, με κατά μέσο όρο αύξηση 7% σε σχέση με τις αντίστοιχες βάσεις του 2020.
  • Συνεχίστηκαν οι δράσεις του προγράμματος ΕΣΠΑ Κοινωνικής μέριμνας το οποίο ολοκληρώνεται το 2023. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού χορηγήθηκαν 29 υποτροφίες σε φοιτητές/τριες των Τμημάτων του Πανεπιστημίου μας εντός του 2021. Επίσης, ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες στελέχωσης του Κέντρου Συμβουλευτικής του Πανεπιστημίου μας με δύο άτομα με σκοπό την περαιτέρω ενίσχυση και συστηματικότερη υποστήριξη των φοιτητών..

Υπογράφθηκαν10συμφωνίεςσυνεργασίεςμεπαραγωγικούςκαικοινωνικούςφορείς,όπωςπχη Πυροσβεστική Ακαδημία και το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο για την διεξαγωγή κοινών δράσεων με εκπαιδευτική, αναπτυξιακή αλλά και ερευνητική στόχευση.

  • Πραγματοποιήθηκαν πάνω από 60 διαδικτυακές εκδηλώσεις από το Γραφείο Διασύνδεσης με στόχο τη διατήρηση της επαφής με τους/τις φοιτητές/τριες αλλά και τους/τις αποφοίτους του Πανεπιστημίου, δεδομένου ότι η πανδημία του COVID-19 δεν επέτρεπε τη δια-ζώσης διοργάνωση εκδηλώσεων.
  • Συστάθηκαν και υποστηρίζονται οι εθελοντικές ομάδες GreenHua για την προώθηση περιβαλλοντικών δράσεων, HUA4You για την υποστήριξη φοιτητών/φοιτητριών με προβλήματα αναπηρίας και μαθησιακές δυσκολίες και Google Developer Student Club για την ανάπτυξη προγραμματιστικών δεξιοτήτων.
  • Ενίσχυση της παρουσίας του Πανεπιστημίου στο Διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τη δημιουργία προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα Facebook, Twitter και Instagram καθώς και τη μέριμνα για τακτική ενημέρωση σχετικά με τις δραστηριότητες του Πανεπιστημίου τόσο του ιστότοπου του Πανεπιστημίου, όσο και των προφίλ του στα κοινωνικά δίκτυα.
  • Δημιουργία καναλιού στο YouTube και ζωντανή αναμετάδοση δράσεων και εκδηλώσεων, όπως οι ηλεκτρονικές ορκωμοσίες λόγω της πανδημίας που πραγματοποιήθηκαν μέσα στη χρονιά αλλά και η ορκωμοσία των αποφοιτούντων το Δεκέμβριο του 2021 που πραγματοποιήθηκε δια- ζώσης στο ανακαινισμένο αμφιθέατρο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΟΣ. Στο κανάλι είναι διαθέσιμο και όλο το πολυμεσικό υλικό που παράγεται στο Πανεπιστήμιο. Ολοκληρώθηκε επίσης ολιγόλεπτο βίντεο για τις ερευνητικές δραστηριότητες του Πανεπιστημίου, που πρωτοπαρουσιάστηκε στη εκδήλωση της Βραδιάς του Ερευνητή.
  • Τον Οκτώβριο του 2021 φιλοξενήθηκε στο Πανεπιστήμιο μας το διεθνές συνέδριο Διακυβέρνηση ICEGOV 2021, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Πανεπιστήμιο των Ηνωμένων Εθνών, που πραγματοποιήθηκε υβριδικά, καθώς και υβριδική εκδήλωση του ελληνικού κόμβου Βιώσιμης Ανάπτυξης του διεθνούς δικτύου Sustainable Development Solutions Network. 

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

To Πανεπιστήμιο μας εν μέσω πανδημίας παρόλες τις δυσκολίες πέτυχε πολλά. Οι προκλήσεις όμως δε σταματούν ποτέ και οι ανάγκες για βελτίωση και επέκταση είναι μεγάλες. Παραμένουμε σταθερά προσηλωμένοι στην αναβάθμιση των υποδομών και υπηρεσιών του Πανεπιστημίου για να διευκολύνουμε το δικό σας έργο, χάρη στο οποίο το Πανεπιστήμιο μας προοδεύει και διακρίνεται.

Με ειλικρινή εκτίμηση
Οι Πρυτανικές Αρχές

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr