Η ελληνική start-up αποφοίτων του Πολυτεχνείου Κρήτης που πουλήθηκε μόλις για 360 εκατομμύρια δολάρια!

Η ελληνική start-up αποφοίτων του Πολυτεχνείου Κρήτης που πουλήθηκε μόλις για 360 εκατομμύρια δολάρια!

Οι διανομές αγαθών μέσω διαδικτύου κάθε χρόνο σημειώνουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και μέσα στην πανδημία έδωσαν λύση για πιο εύκολη πρόσβαση σε φαγητό αλλά και φάρμακα με τις πλατφόρμες διαρκώς να εξελίσσονται και τους επενδυτές να στρέφουν την προσοχή της σε εταιρείες του κλάδου διαδικτυακής παραγγελίας για διανομή φαγητού.

Η αγορά του κλάδου αυτού αλλά και των ειδών σούπερ μάρκετ αναπτύσσεται σταθερά στην περιοχή της Μέση Ανατολής και Βόρειας Αφρικής (ΜΑΒΑ) τα τελευταία 5 χρόνια. Το μέγεθός της εκτιμάται σε περισσότερα από $10 δισ., με μια μεγάλη στροφή στις παραγγελίες μέσω διαδικτύου ως αποτέλεσμα της πανδημίας, η οποία αναμένεται να επιταχύνει την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τμήματος της αγοράς ακόμα περισσότερο.


Κάπως έτσι προέκυψε η μεγαλύτερη συμφωνία αγοράς νέας εταιρείας ελληνικών συμφερόντων, με την συμφωνία που έκλεισε η InstaShop για την εξαγορά της από τον γερμανικό όμιλο Delivery Hero, έναντι του ποσού – ρεκόρ των $360 εκ.

Τι προσφέρει η InstaShop;

«Ο ευκολότερος τρόπος να ψωνίσεις ότι χρειάζεσαι από το σούπερ μαρκετ με παράδοση κατ’ οίκων σε περίπου 30 ή 60 λεπτά, ανάλογα με την τοποθεσία σου. Ο πιο βολικός τρόπος να κάνεις τις αγορές σου από το σπίτι, χωρίς να χρειάζεται να πας μέχρι το σούπες μάρκετ. Το αποτέλεσμα; Περισσότερος ελεύθερος χρόνος για να κάνεις πράγματα που σε ευχαριστούν με τους αγαπημένους σου ανθρώπους!».

Αυτό προσφέρει η Instashop και όπως αναφέρει, στόχος της εταιρείας, είναι να δώσει στους ανθρώπους την ευκαιρία να ψωνίσουν ότι χρειάζονται από το σούπερ μάρκετ, χωρίς καμία ταλαιπωρία. «Στόχος μας είναι να φέρουμε το σούπερ μάρκετ στο σπίτι σου. Για να ελευθερώσουμε τους ανθρώπους από δουλειές που πρέπει να γίνουν και δεν είναι διασκεδαστικές. Για έχουμε περισσότερο ελεύθερο χρόνο με τους φίλους και την οικογένειά μας. Έτσι ώστε οι γονείς να μπορούν να απολαμβάνουν περισσότερο χρόνο με τα παιδιά τους.»

Πώς ξεκίνησε η εταιρεία

Η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2015 ως μια ιδέα του κυρίου Γιάννη Τσιώρη, απόφοιτου της σχολής ΜΠΔ του Πολυτεχνείου Κρήτης, ο οποίος εργαζόταν τότε στο τμήμα Marketing Intelligence της Philips για τη Μέση Ανατολή και την Τουρκία. Ο κύριος Τσιώρης παρατήρησε κενό στις διανομές αγαθών μέσω διαδικτύου στο Ντουμπάι μέσα από προσωπική ανάγκη. Έτσι, προέκυψαν τα αρχικά σχέδια για την Instashop, παραιτήθηκε από την καριέρα του στη Philips, και έφτιαξε μια ολιγομελή ομάδα με την βοήθεια της, επίσης απόφοιτης της σχολής ΜΠΔ, κυρίας Ιωάννας Αγγελιδάκη που αποτελεί και συνιδρυτή της Instashop.

Ο κύριος Γιάννης Τσiώρης με έτος εισαγωγής στη σχολή ΜΠΔ το 2003, αποφοίτησε στις 13/10/2008. Η διπλωματική του εργασία με επιβλέποντα τον καθηγητή Μιχάλη Δούμπο είχε ως θέμα ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΤΑΣΕΩΝ: ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΞΙΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.

Η κυρία Αγγελιδάκη Ιωάννα με έτος εισαγωγής στη σχολή ΜΠΔ το 2003, αποφοίτησε στις 13/10/2008. Η διπλωματική της εργασία με επιβλέποντα τον καθηγητή Νικόλαο Μπιλάλη είχε θέμα ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΗΧΟΥ ΚΙΝΗΤΟΥ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ. Επίσης, στην κυρία Αγγελιδάκη απονεμήθηκε και Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης από τη σχολή ΜΠΔ, στις 11/6/2010.

Η πρώτη επένδυση ήρθε λίγους μήνες μετά την ίδρυση της εταιρείας, από τους VentureFriends και τη Jabbar, γνωστούς επενδυτές στην περιοχή της ΜΑΒΑ. Οι δύο αυτοί επενδυτές, VentureFriends, και Jabbar, συνέχισαν να στηρίζουν την Instashop καθώς αναπτυσσόταν ραγδαία από κάποιες εκατοντάδες παραγγελίες ημερησίως σε μία χώρα, σε δεκάδες χιλιάδες σε 5 χώρες, και εξελισσόταν σε αδιαφιλονίκητο ηγέτη του αραβικού κόσμου στο χώρο του on-demand grocery.

Θα πρέπει, τέλος, να σημειωθεί ότι η Instashop δεν χρειάστηκε σημαντική υποστήριξη και κεφάλαια, αφού η ομάδα κατάφερε να δημιουργήσει μια μεγάλη, γρήγορα αναπτυσσόμενη, και κερδοφόρα εταιρία μέσα σε μόλις 5 χρόνια, με συνολική επένδυση ύψους μόλις $7 εκ.

Συγχαρητήρια Μητσοτάκη

Συγχαρητήριο tweet του Πρωθυπουργού για την εξαγορά - ρεκόρ ελληνικής έμπνευσης επιχείρησης Start-up, μιας από τις μεγαλύτερες εξαγορές στην ευρύτερη περιοχή. Πρόκειται για την ελληνικών συμφερόντων InstaShop, που εξαγοράστηκε για 360 εκατ. δολάρια από τον κολοσσό Delivery Hero, που έχει έντονη παρουσία στο χώρο του delivery στην Ελλάδα.

"Συγχαρητήρια στην InstaShop, για τη μεγαλύτερη εξαγορά ελληνικής ίδρυσης Start-up επιχείρησης που έχει γίνει ως τώρα. Με δραστηριότητες Έρευνας και Ανάπτυξης που έχουν έδρα την Ελλάδα και αρχική ελληνική επένδυση, καταδεικνύει πως το οικοσύστημα των Start-up που έχουμε ανθεί και ενδυναμώνεται συνεχώς", έγραψε ο πρωθυπουργός στο Twitter.

Χρ. Δήμας: Σπουδαία επιτυχία για το οικοσύστημα καινοτομίας

"Για μία ακόμα φορά αποδεικνύεται το σπουδαίο ευρηματικό, επιχειρηματικό ταλέντο που διαθέτουμε" σχολίασε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρίστος Δήμας την εξαγορά της , ελληνικών συμφερόντων, Instashop, έναντι 360 εκατ. δολαρίων από τον κολοσσό Delivery Hero, που έχει παρουσία στο χώρο του delivery στην Ελλάδα.

Όπως έγραψε στο twitter ο υφυπουργός: "Σπουδαία επιτυχία για το οικοσύστημα καινοτομίας! Ανακοινώθηκε η συμφωνία ρεκόρ για ελληνική startup, καθώς η instashop πλέον θα συνεργάζεται με τον όμιλο Delivery Hero, έναντι 360 εκατ.δολαρίων. Για μία ακόμα φορά αποδεικνύεται το σπουδαίο ευρηματικό, επιχειρηματικό ταλέντο που διαθέτουμε".

Η επίσημη ανακοίνωση για την εξαγορά

Η InstaShop αποδέχτηκε τη προσφορά εξαγοράς από τη Delivery Hero για το ποσό των $360M.  Η εξαγορά έρχεται να συνδυάσει την ηγετική θέση της Delivery Hero παγκοσμίως στο χώρο του online delivery και την ιδιαίτερη ικανότητα της InstaShop να αναπτύσσει γρήγορα και επιτυχημένα το μοντέλο του on-demand grocery σε πολλαπλές αγορές. Η εξαγορά αυτή είναι ρεκόρ για ελληνική startup, και μία από τις μεγαλύτερες των τελευταίων χρόνων στην ευρύτερη περιοχή της MENA.

Ο Γιάννης Τσιώρης, ενώ ηγούνταν στο τμήμα Marketing Intelligence της Philips για την Μέση Ανατολή και την Τουρκία, παρατήρησε το 2015 ένα κενό στην αγορά του on-demand grocery στο Ντουμπάι μέσα από προσωπική ανάγκη. Αφού σχεδίασε το MVP της InstaShop, παραιτήθηκε από την καριέρα του στη Philips, και έφτιαξε μια ολιγομελή ομάδα με την βοήθεια της Ιωάννας Αγγελιδάκη, συνιδρυτή της InstaShop. Το πρώτο συμβόλαιο το έκλεισε με ένα τοπικό σούπερ μάρκετ πριν καν να έχει έτοιμη την εφαρμογή.

Η πρώτη επένδυση ήρθε λίγους μήνες μετά από τους VentureFriends και τη Jabbar, γνωστό επενδυτή στην περιοχή της ΜΕΝΑ. Οι 2 επενδυτές, VentureFriends, και Jabbar, συνέχισαν να στηρίζουν την InstaShop καθώς αναπτυσσόταν ραγδαία από κάποιες εκατοντάδες παραγγελίες ημερησίως σε μία χώρα, σε δεκάδες χιλιάδες σε 5 χώρες, και εξελισσόταν σε αδιαφιλονίκητο ηγέτη του αραβικού κόσμου στο χώρο του on-demand grocery.

Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι η InstaShop δεν χρειάστηκε σημαντική υποστήριξη και κεφάλαια, αφού η ομάδα κατάφερε να δημιουργήσει μια μεγάλη, γρήγορα αναπτυσσόμενη, και κερδοφόρα startup εταιρεία μέσα σε μόλις 5 χρόνια, με συνολική επένδυση ύψους μόλις $7Μ.

Η ικανότητα της InstaShop να αναπτύσσεται ραγδαία και να καλύπτει την απότομα αυξημένη ζήτηση συνέβαλε καίρια στην πρόσβαση σε φαγητό και φάρμακα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού.   

Η εξαγορά της InstaShop από τη Delivery Hero είναι συνέχεια πολύ μεγάλων εξαγορών στην ευρύτερη περιοχή της ΜΕΝΑ, όπως της Careem ($3B) και της Souq ($580M).

Η εξαγορά των $360M αποτελεί ρεκόρ για startup εταιρεία με Ελληνική ιδρυτική ομάδα και σημαντική λειτουργία στην Ελλάδα, και έρχεται ως συνέχεια της εξαγοράς της Softomotive από τη Microsoft νωρίτερα φέτος. Το success story αυτό αναμένεται να τραβήξει το ενδιαφέρον ακόμα περισσότερων επενδυτών καθώς και να εμπνεύσει μελλοντικούς ιδρυτές στο Ελληνικό startup οικοσύστημα.

"Είμαστε πολύ χαρούμενοι που γιορτάζουμε αυτή την επιτυχία με μια ιδρυτική ομάδα στην οποία πάντα πιστεύαμε και με την οποία δουλέψαμε μαζί από το από τα πρώτα της βήματα 2015”, σχολίασε ο Απόστολος Αποστολάκης, συνιδρυτής και Managing Partner των VentureFriends. "Είμαστε ενθουσιασμένοι για την επιτυχία τους αυτή, την οποία άξιζαν και με το παραπάνω, καθώς και με ό,τι αυτό σημαίνει για το startup οικοσύστημα της ευρύτερης περιοχής.”

Η αγορά του online delivery φαγητού και ειδών σούπερ μάρκετ αναπτύσσεται σταθερά στην περιοχή της ΜΕΝΑ τα τελευταία 5 χρόνια. Το μέγεθός της εκτιμάται σε περισσότερα από $10Βn μόνο για τα Η.Α.Ε, με μια μεγάλη στροφή στις online παραγγελίες ως αποτέλεσμα της πανδημίας, η οποία αναμένεται να επιταχύνει την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τμήματος της αγοράς ακόμα περισσότερο.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr