Φοιτητής ΗΜΜΥ: Τηλεκπαίδευσης το ανάγνωσμα...

Φοιτητής ΗΜΜΥ: Τηλεκπαίδευσης το ανάγνωσμα...

Γράφει στα «Φοιτητικά Νέα» για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και την εξ’ αποστάσεως εξεταστική ο Νίκος Παπαναγιώτου, φοιτητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου:

"Ήταν ένα περίεργο εξάμηνο με εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και εξ’ αποστάσεως εξεταστική. Μιας και η εξεταστική περίοδος πλησιάζει σιγά σιγά προς το τέλος της, καλό είναι να κάνουμε έναν σύντομο απολογισμό.


Η τηλεκπαίδεση σχεδόν για όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας ξεκίνησε στα μέσα Μαρτίου, είτε με ζωντανές διαλέξεις είτε με μαγνητοσκοπημένες. Έγινε προσπάθεια από τους καθηγητές να διατηρηθεί το επίπεδο σπουδών (αν όχι στον ίδιο, τουλάχιστον σε ικανοποιητικό βαθμό) και να μην ευτελιστεί. Δειλά δειλά με τα όποια μέσα διέθετε ο καθένας ξεκινήσαμε να παρακολουθούμε τα μαθήματά μας.

Όπως είναι λογικό στην αρχή υπήρχαν διάφορα τεχνικά θέματα. Για παράδειγμα, κάποιοι φοιτητές δεν διέθεταν ηλεκτρονικό υπολογιστή ή σύνδεση στο διαδίκτυο και παρακολουθούσαν το μάθημα από το κινητό με δεδομένα, κάποιοι άλλοι δεν είχαν μικρόφωνο και κάμερα ή χώρο με ησυχία κλπ. Στην πορεία μερικά από αυτά τα θέματα λύθηκαν, είτε αγοράζοντας οι φοιτητές τον αναγκαίο εξοπλισμό, είτε βρίσκοντας το κατάλληλο και ήσυχο σημείο του σπιτιού για να παρακολουθούν τα online μαθήματα.

Οι ώρες μπροστά στον υπολογιστή ήταν ατέλειωτες. Από το πρωί μέχρι και το απόγευμα παρακολουθούσαμε θεωρίες και εργαστήρια. Μετά το τέλος των μαθημάτων, έπρεπε να ασχοληθούμε με τις εργασίες που μας είχαν αναθέσει οι καθηγητές. Ομολογουμένως, ο φόρτος εργασίας ήταν πολύς. Προσωπικά, μου ανατέθηκαν 45 ατομικές (και 9 ομαδικές) εργασίες, κυρίως για τα εργαστηριακά μαθήματα. Έτσι κύλησε όλο το εξάμηνο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην προετοιμαστώ κατάλληλα για την εξέταση των θεωρητικών μαθημάτων.

Ήρθε η ώρα να δώσουμε τα μαθήματα από απόσταση, μέσω του eclass και των πλατφόρμων τηλεδιάσκεψης. Για να εξασφαλισθεί το αδιάβλητο των εξετάσεων, οι απαιτήσεις έγιναν ακόμα πιο παράξενες.

Δόθηκε λίγος χρόνος για να απαντηθούν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις ελεύθερου κειμένου και να λυθούν χειρόγραφα τα θέματα. Τα θέματα που λύθηκαν χειρόγραφα έπρεπε να σκαναριστούν, να γίνουν αρχείο .pdf και να τα ανεβάσει ο κάθε φοιτητής στο eclass.

Ο κάθε φοιτητής είχε μόνο μία προσπάθεια να απαντήσει στις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ελεύθερου κειμένου. Αν για παράδειγμα, γινόταν διακοπή ρεύματος ή έπεφτε το internet δεν δινόταν δεύτερη ευκαιρία. (Με δύο λέξεις: Καλό Σεπτέμβρη!!!)

Σε μερικά μαθήματα υπήρχε ο εξαντλητικός συνδυασμός των τριών σταδίων. Πρώτο στάδιο: Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Δεύτερο στάδιο: Γραπτή δοκιμασία. Τρίτο στάδιο: Προφορική εξέταση. Αν κάποιος δεν είχε προσβάσιμο βαθμό στο πρώτο στάδιο δεν περνούσε στο δεύτερο κοκ.

Ας μην γράψω για άγχος και πίεση, λόγω των πολλών εργασιών και των παράλογων απαιτήσεων. Ας μην γράψω για τα συγγράμματα που μερικοί δεν τα παρέλαβαν ποτέ, ενώ το Υπουργείο Παιδείας μιλάει για “Ολοκλήρωση της κατ’ οίκον διανομής με επιτυχία”. Ας μην γράψω για καθηγητές που δεν απάντησαν ποτέ σε email, που ανεβάζουν βαθμούς ένα χρόνο μετά και που αλλάζουν τον τρόπο εξέτασης μία εβδομάδα πριν. Ας μην γράψω για την εμβόλιμη εξεταστική που δεν έγινε, γιατί δεν ήταν αντικειμενικά εφικτό να πραγματοποιηθεί κάτω από αυτές τις συνθήκες. Όσο και να αγαπώ το αντικείμενο που σπουδάζω, δε μπορώ να κρύψω την αλήθεια κάτω από το χαλί.

Τέλος, ας συμφωνήσουμε στο ότι αυτή η εξεταστική ήταν παρωδία / καρναβάλι και στο ότι τα ποσοστά επιτυχίας σε σχέση με άλλες χρονιές είναι σαφώς μειωμένα. Φυσικά και δεν ασπάζομαι την άποψη για κατοχύρωση εξαμήνου χωρίς εξετάσεις, αλλά από την άλλη και οι καθηγητές πρέπει να καταλάβουν ότι δεν είναι λύση η ανάθεση τόσο πολλών εργασιών και οι παράλογες απαιτήσεις."

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr