Καταγγελίες εστιακών φοιτητών Πανεπιστημίου Κρήτης / Η απάντηση του Πανεπιστημίου

Καταγγελίες εστιακών φοιτητών Πανεπιστημίου Κρήτης / Η απάντηση του Πανεπιστημίου

«Η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Κρήτης στηρίζει τα αιτήματα των φοιτητών που στεγάζονται σε ξενοδοχεία του Ηρακλείου, για καλύτερη στέγαση. Με εντολή της, η Επιτροπή Παραλαβής και Καλής Εκτέλεσης του Πανεπιστημίου έχει ήδη διενεργήσει αυτοψία και έχει καταθέσει τις απόψεις της, οι οποίες θα συζητηθούν εκτενώς με τα συμβαλλόμενα μέρη: το ΙΝΕΔΙΒΙΜ και τον ανάδοχο. Ταυτόχρονα, έχει καλέσει την αναθέτουσα αρχή, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, να στείλει αντιπροσωπεία της για να διαπιστώσει μαζί με τον ανάδοχο τα θέματα που έχουν ανακύψει με τα εν λόγω ξενοδοχεία. Η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Κρήτης καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την εύρεση της καλύτερης δυνατής λύσης για τους φοιτητές του».

Τα παραπάνω αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Κρήτης μετά τις καταγγελίες των εστιακών φοιτητών. 


Τι κατήγγειλαν οι φοιτητές

Οι εστιακοί φοιτητές του Πανεπιστημίου Κρήτης καταγγέλλουν με επιστολή τους στα «Φοιτητικά Νέα» τις συνθήκες στέγασης τους σε ξενοδοχεία του δήμου Μαλεβιζίου. Οι φοιτητές κοινοποίησαν την επιστολή διαμαρτυρίας σε κάθε αρμόδιο φορέα, με την οποία συνοδεύουν και φωτογραφίες από τους χώρους των ξενοδοχείων.

Πιο αναλυτικά, με επιστολή τους στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης, εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία τους για την κατάσταση αυτή και καταγγέλλουν ως απαράδεκτο το γεγονός, ότι δεν έχει βρεθεί λύση τέσσερα ολόκληρα χρόνια, μετά από την καταστροφική πυρκαγιά στις εγκαταστάσεις της εστίας και του Ιδρύματος στη Λεωφόρο Κνωσού. Εκτός της ακαταλληλότητας την οποία επικαλούνται, οι εστιακοί φοιτητές διαμαρτύρονται ακόμη και για την απόσταση από το Πανεπιστήμιο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την άσκηση των φοιτητικών τους καθηκόντων. 

Αναλυτικότερα, η επιστολή αναφέρει τα εξής:

«Προς κάθε υπεύθυνο και ενδιαφερόμενο,

Σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή με σκοπό να θίξουμε το φλέγον ζήτημα της στέγασης των εστιακών φοιτητών του Πανεπιστημίου Κρήτης «στην πόλη του Ηρακλείου». Όπως όλοι οι αρμόδιοι γνωρίζουν, οι εστιακοί φοιτητές, έπειτα από την προ ετών πυρκαγιά στις φοιτητικές εστίες του Πανεπιστημίου Κρήτης στην Κνωσσό, στεγάζονται σε ξενοδοχεία που μισθώνει το ΙΝΕΔΙΒΙΜ στα διοικητικά όρια του δήμου Ηρακλείου. Κατά την έναρξη του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους πληροφορηθήκαμε πως τα ξενοδοχεία στα οποία διαμέναμε ως τώρα είχαν υπογεγραμμένη σύμβαση με το ΙΝΕΔΙΒΙΜ μέχρι 9/10/2022, χωρίς άλλες επιπλέον πληροφορίες. Μετά από ενεργοποίηση των φοιτητών διακριβώθηκε ότι θα μεταφερθούμε σε δύο νέα ξενοδοχεία και μάθαμε και την τοποθεσία τους και συντάχθηκε σχετική επιστολή, αφού υπήρχαν ήδη ενστάσεις σχετικά με την τοποθεσία αυτών.

Από τις 10/10/2022 μεταφερθήκαμε στα νέα ξενοδοχεία στην περιοχή της Αμμουδάρας (Δήμος Μαλεβιζίου) παρ’ ὀλες τις ανησυχίες και τις αντιδράσεις μας εκφρασμένες με την προαναφερθείσα επιστολή μας προς κάθε αρμόδιο φορέα. Όπως έχει αναφερθεί και στην επιστολή μας, τα ξενοδοχεία αυτά βρίσκονται σε τουριστική περιοχή, αποκομμένη από την πόλη του Ηρακλείου και το Πανεπιστήμιο.

Η επιλεγείσα περιοχή διαθέτει ελλιπείς υποδομές, τον χειμώνα ερημώνει ενώ έχει και υψηλά ποσοστά εγκληματικότητας. Πέραν, λοιπόν, των αρχικών μας προβληματισμών, διαπιστώσαμε προς μεγάλη μας απογοήτευση ότι η περιοχή και η απόσταση των ξενοδοχείων από το Πανεπιστήμιό μας και το Ηράκλειο δεν ήταν τα μοναδικά προβλήματα που σχετίζονται με τα εν λόγω ξενοδοχεία. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκαν τα εξής:

• Υγρασία και μούχλα σε τοίχους στη συντριπτικότατη πλειοψηφία των χώρων (δωματίων) των ξενοδοχείων

• Σπασμένα/σκουριασμένα έπιπλα (π.χ. ντουλάπα με εκτεθειμένα σκουριασμένα καρφιά, φωτιστικό, κουρτίνα μπάνιου)

• Σκουριασμένες, υπολειτουργικές ή μη λειτουργικές κλιματιστικές μονάδες

• Πλημμελής καθαρισμός δωματίων (δύσοσμα δωμάτια με κλινοσκεπάσματα και πετσέτες με στάμπες, μούχλα, τρίχες, σκόνη )

• Προβληματική σύνδεση με το Διαδίκτυο (διαρκείς αποσυνδέσεις)

• Στο ένα εκ των δύο ξενοδοχείων, μάλιστα, ζητήθηκε από τους φοιτητές να πληρώσουν χρηματικό ποσό (5 ευρώ) για τη χρήση των πλυντηρίων.

• Στο ένα από τα δύο ξενοδοχεία δεν υπάρχει υπεύθυνος από μια ώρα και μετά. Ορισμένα δωμάτια δεν διαθέτουν παντζούρι, παρά μόνο μπαλκονόπορτα με τζαμαρία, η οποία ανά πάσα στιγμή δύναται να είναι προσπελάσιμη από επιτήδειους μέσω του κοινόχρηστου χώρου της πισίνας, ο οποίος επικοινωνεί απευθείας με τον δημόσιο δρόμο

Εν κατακλείδι, τα εν λόγω ξενοδοχεία είναι ολοφάνερο ότι δεν προορίζονται για άλλη χρήση παρά μόνο ως θερινά καταλύματα. Κατά συνέπεια, δεν μπορούν να αποτελέσουν μόνιμη κατοικία για φοιτητές, ειδικά τους χειμερινούς μήνες. Η διαμονή μας λοιπόν στα ξενοδοχεία αυτά όχι μόνο δυσχεραίνει στο μέγιστο βαθμό την καθημερινή μας ζωή, αλλά θέτει και σε σημαντικότατο κίνδυνο την ασφάλειά μας.

Εκτός από την ακαταλληλότητα των ξενοδοχείων, επισημαίνεται και μη τήρηση των προδιαγραφών/προϋποθέσεων που έχουν αναρτηθεί στην διακήρυξη του διαγωνισμού σχετικά με τη στέγαση των φοιτητών. Ειδικότερα:

• Δεν παρέχεται ζεστό νερό όλες τις ώρες της ημέρας

• Έκαστο δωμάτιο διαθέτει ένα μόνο γραφείο (το οποίο μετά βίας χωράει τον προσωπικό υπολογιστή ενός φοιτητή) αντί των δύο που προβλέπονται

• Το ίδιο ισχύει και για τις καρέκλες

• Ορισμένα δωμάτια διαθέτουν μία ντουλάπα αντί των δύο που απαιτούνται και ορισμένα άλλα δεν διαθέτουν καμία ντουλάπα

• Ορισμένα δωμάτια διαθέτουν mini bar και όχι ψυγείο

• Δεν παρέχεται τηλεφωνική σύνδεση/γραμμή στο δωμάτιο

• Ελαττωματική σύνδεση wifi

Γίνεται λοιπόν εμφανές ότι οι παροχές των ξενοδοχείων δεν ανταποκρίνονται ακριβώς σε εκείνες που ορίζονται αυστηρώς από τα κριτήρια του διαγωνισμού.

Επιπλέον, διαπιστώνεται αναντιστοιχία μεταξύ των δημοσιευμένων όρων του διαγωνισμού περί παροχών και του συμβολαίου που υπεγράφη με τα ξενοδοχεία με τα οποία συνεργάστηκε ο ανάδοχος της στέγασης, γεγονός το οποίο διαπιστώθηκε μετά από επικοινωνία των φοιτητών με τη διεύθυνση του ενός ξενοδοχείου. Συγκεκριμένα η διεύθυνση του ενός ξενοδοχείου υπέδειξε χωρίο του συμβολαίου το οποίο όριζε ένα γραφείο ανά δωμάτιο εν αντιθέσει των όρων του διαγωνισμού που ορίζει ένα γραφείο ΑΝΑ ΑΤΟΜΟ. Με αφορμή αυτό το γεγονός, ζητούμε από τους αρμόδιους να ελέγξουν τη συμφωνία (ενδεχομένως και τη νομιμότητα) του υπογεγραμμένου συμβολαίου σε σχέση με τους όρους του διαγωνισμού που έχουν αναρτηθεί.

Είναι απαράδεκτο και ανήκουστο τέσσερα χρόνια μετά από την πυρκαγιά να μην έχει βρεθεί λύση για την αξιοπρεπή και ασφαλή στέγαση των φοιτητών. Οι εστιακοί φοιτητές δεν γίνεται να αντιμετωπίζονται μονίμως ως πολίτες Β’ κατηγορίας. Όλοι προερχόμαστε από ασθενέστερα οικονομικά στρώματα και αντί να λαμβάνουμε υποστήριξη και στήριξη από το κράτος, βρισκόμαστε αυτή την στιγμή αποκομμένοι από την κοινωνική μας ζωή και καλούμαστε να επιβαρυνθούμε οικονομικά για τις μετακινήσεις μας, ενώ τα καταλύματα που μας παρέχονται δεν είναι βιώσιμα. Φαίνεται πως δεν ήταν αυτό αρκετό αλλά καλούμαστε και να διαμείνουμε σε μια περιοχή απομακρυσμένη από το Πανεπιστήμιο και από την πόλη του Ηρακλείου, η οποία δεν εγγυάται σε καμία περίπτωση και την ασφάλειά μας.

Επιπλέον, ως απόρροια των προαναφερθέντων πολλοί συμφοιτητές μας εξωθούνται να αποχωρήσουν από τις εστίες και να αναζητήσουν, παράλληλα με τις σπουδές τους, εργασία που θα τους εξασφάλιζε πόρους για την ενοικίαση σπιτιού. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, έτσι δυσχεραίνεται σε σημαντικό βαθμό η ομαλή εκπλήρωση των ακαδημαϊκών τους υποχρεώσεων.

Καταλήγοντας, ως εστιακοί φοιτητές απαιτούμε ανθρώπινες, ασφαλείς και αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης. Σας παρακαλούμε, τέλος, να μας απαντήσετε με ειλικρίνεια και σαφήνεια: Εσείς ως γονείς θα δεχόσασταν το παιδί σας να ζήσει και να σπουδάσει υπό αυτές τις συνθήκες;

Με εκτίμηση
Εστιακοί Φοιτητές Πανεπιστημίου Κρήτης».

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr