Πανεπιστήμιο Κρήτης: Στην καθηγήτρια Ελενα Αναγνωστοπούλου το Βραβείο Εξαίρετης Πανεπιστημιακής Διδασκαλίας 2021-2022

Πανεπιστήμιο Κρήτης: Στην καθηγήτρια Ελενα Αναγνωστοπούλου το Βραβείο Εξαίρετης Πανεπιστημιακής Διδασκαλίας 2021-2022

Η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Κρήτης εκφράζει τα θερμά της συγχαρητήρια στην κ.΄Ελενα Αναγνωστοπούλου, Καθηγήτρια του Τμήματος Φιλολογίας για τη βράβευσή της με το βραβείο ΕΞΑΙΡΕΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ «ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΗΧΩΡΙΔΗΣ», για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022.

Η Επιτροπή Αξιολόγησης  του εν λόγω βραβείου, βασίστηκε στο ευρέως αναγνωρισμένο διδακτικό της έργο, όπως αυτό τεκμηριώθηκε από τις γραπτές μαρτυρίες και τα στοιχεία αξιολόγησής της που κατατέθηκαν από τους φοιτητές. Ειδικότερα βασίστηκε, στο ευρέως αναγνωρισμένο συγγραφικό της έργο (6 συγγράμματα), στην εντυπωσιακή διδασκαλία στο Τμήμα που  υπηρετεί, στην πέραν του συνήθους συμμετοχή στην επίβλεψη διπλωματικών εργασιών και διατριβών, στο επιστημονικό ενδιαφέρον για την επαγγελματική εξέλιξη των φοιτητών/τριών της , στο εντυπωσιακό βιογραφικό της και την αφοσίωση στο επιστημονικό της έργο.


Το βραβείο Εξαίρετης Πανεπιστημιακής Διδασκαλίας θεσπίστηκε από τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Κρήτης το 1999, προς τιμήν του Καθηγητή του Τμήματος Μαθηματικών Στέλιου Πηχωρίδη, που χάθηκε πρόωρα και ο οποίος εκπροσώπησε με υποδειγματικό τρόπο την έννοια του πανεπιστημιακού δασκάλου. Σκοπός του βραβείου είναι να αναδείξει την έμφαση που οφείλει να αποδίδει στην πανεπιστημιακή διδασκαλία κάθε σύγχρονο πανεπιστήμιο και να επιβραβεύει εκείνα από τα μέλη του, που την υπηρετούν  με ξεχωριστή ικανότητα και αφοσίωση.


Η Έλενα Αναγνωστοπούλου είναι διδάκτορας του Πανεπιστημίου του Salzburg (1994). Μετά από μεταδιδακτορική έρευνα στο Ινστιτούτο Γλωσσολογίας του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης, το 1997-1998, όπου και επέστρεψε το 2007 για να διδάξει ως επισκέπτρια καθηγήτρια, εξελέγη Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης το 1998, όπου υπηρετεί σήμερα ως Καθηγήτρια Γενικής Γλωσσολογίας. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στη θεωρητική και συγκριτική σύνταξη, την τυπική γλωσσική τυπολογία, τη μορφολογία και την ιστορική μορφοσύνταξη, με ιδιαίτερη έμφαση στη διεπαφή σύνταξης, μορφολογίας και λεξικού, την εναλλαγή ορισμάτων, την Πτώση, τη Συμφωνία, το πρόσωπο, το γένος, τα κλιτικά, τις δομές ελέγχου και αυτοπάθειας. Το 2013 της απονεμήθηκε το Friedrich Wilhelm Bessel Research Award από το Ίδρυμα Alexander von Humboldt σε αναγνώριση των επιτευγμάτων της στην έρευνα και τη διδασκαλία. Από το 2019 είναι εκλεγμένο μέλος της Academia Europaea. Έχει συγγράψει τη μονογραφία The Syntax of Ditransitives. Evidence from Clitics (Mouton de Gruyter 2003), σε συνεργασία τη μονογραφία External Arguments in Transitivity Alternations. A Layering Approach (Oxford University Press 2015) και έχει συνεπιμεληθεί συλλογικούς τόμους. Έχει δημοσιεύσει σε περιοδικά όπως Natural Language and Linguistic Theory, Linguistic Inquiry, Language, Syntax, The Journal of Comparative Germanic Linguistics, καθώς και σε συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων. Συνδιευθύνει τη σειρά Open Generative Syntax. Language Science Press και είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής στα περιοδικά Journal of Greek Linguistics, Linguistic Inquiry και Syntax. Ήταν international co- investigator στο ερευνητικό πρόγραμμα "Investigating variation and change: Case in Diachrony" (2017-2019) στο Πανεπιστήμιο Ulster (επιστημονική υπεύθυνη: Χριστίνα Σεβδαλή) και είναι επιστημονική υπεύθυνη του ερευνητικού προγράμματος "Using tools from Evolutionary Biology to reveal relationships among languages" (2019-2023) σε συνεργασία με τον Μανόλη Λαδουκάκη (Τμήμα Βιολογίας), που χρηματοδοτείται από τον ΕΛΚΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης καθώς και του προγράμματος «Μοντελοποιώντας τη γλωσσογένεση» που χρηματοδοτείται από το ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. (2019-2022).


Βραβείο Εξαίρετης Πανεπιστημιακής Διδασκαλίας "Στέλιου Πηχωρίδη"

Το βραβείο θεσπίστηκε από τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Κρήτης το 1999 προς τιμήν του καθηγητή του Τμήματος Μαθηματικών Στέλιου Πηχωρίδη, που χάθηκε πρόωρα και ο οποίος εκπροσώπησε με υποδειγματικό τρόπο την έν­νοια του πανεπιστημιακού δασκάλου. Σκοπός του βραβείου είναι να αναδείξει την έμφαση που οφείλει να αποδίδει στην πανεπιστημιακή διδασκαλία κάθε σύγχρονο Πανεπιστήμιο και να επιβραβεύει εκείνα από τα μέλη του που την υπηρετούν με ξεχωριστή ικανότητα και αφοσίωση.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr