Υπηρεσία συμβουλευτικής για τους φοιτητές του Ιονίου Πανεπιστημίου

Υπηρεσία συμβουλευτικής για τους φοιτητές του Ιονίου Πανεπιστημίου

Θες να μάθεις για την Υπηρεσία Συμβουλευτικής και Στήριξης και πως μπορεί να σε βοηθήσει; Θες να εκφράσεις το ζήτημα που σε προβληματίζει σε ένα ασφαλές περιβάλλον; Χρειάζεσαι καθοδήγηση και βοήθεια σε ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζεις; Έχεις την ανάγκη να ακουστείς και να ακούσεις; Παροχή Σύντομης Τηλεφωνικής Συμβουλευτικής και Στήριξης και Συμβουλευτικής Στήριξης μέσω Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου (e-mail) για τους φοιτητές του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Αγαπητή φοιτήτρια/ Αγαπητέ φοιτητή


Ορισμένες φορές, η απόφαση της αίτησης για Συμβουλευτική και Στήριξη ενδέχεται να φαντάζει ως δύσκολη υπόθεση ενώ ένα διερευνητικό τηλεφώνημα ή κάποιο ηλεκτρονικό μήνυμα μπορεί να ακούγεται περισσότερο άμεσο και προσφιλές.

Δεν είναι άλλωστε απίθανο να έχεις νιώσει την ανάγκη να εκφράσεις τον προβληματισμό σου, να ακουστείς και να λάβεις την ενθάρρυνση και την ανατροφοδότηση που χρειάζεσαι, με έναν εύκολο τρόπο, από τον χώρο στον οποίο βρίσκεσαι και με την ασφάλεια του επαγγελματισμού που σου προσφέρει μια ειδική Μονάδα, πλαισιωμένη από τους κατάλληλους ανθρώπους.

Η Υπηρεσία Τηλε-συμβουλευτικής και Στήριξης της Μονάδας Κοινωνικής Μέριμνας Φοιτητών Ιονίου Πανεπιστημίου Ssuni, αποσκοπεί στο να λειτουργήσει ως μια ικανοποιητική λύση και αρχική σύντομη καθοδήγηση των φοιτητών/τριών που επιθυμούν να εκφράσουν αυτό που τους απασχολεί, διευκολύνοντας την επικοινωνία τους με τους Υπευθύνους Συμβουλευτικής και Στήριξης.

Εάν λοιπόν 

  • Θες να μάθεις για την Υπηρεσία Συμβουλευτικής και Στήριξης και πως μπορεί να σε βοηθήσει
  • Θες να εκφράσεις το ζήτημα που σε προβληματίζει σε ένα ασφαλές περιβάλλον
  • Χρειάζεσαι καθοδήγηση και βοήθεια σε ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζεις
  • Έχεις την ανάγκη να ακουστείς και να ακούσεις,

Μπορείς επικοινωνήσεις μαζί μας στέλνοντας μήνυμα στο Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο της υπηρεσίας (studentscounseling@ionio.gr) ή εναλλακτικά μπορείς να καλείς την Τηλεφωνική Γραμμή Συμβουλευτικής και Στήριξης (26610 87231) η οποία λειτουργεί κάθε Δευτέρα 10:00 - 13:00.

Είναι σημαντικό να διευκρινιστεί ότι η επιλογή της Τηλε-συμβουλευτικής ΔΕΝ μπορεί να αντικαταστήσει τις δια ζώσης συνεδρίες Συμβουλευτικής και Στήριξης και δεν ενδείκνυται σε όλες τις κατηγορίες αιτημάτων.

Αποτελεί όμως μια ικανοποιητική λύση μιας πρώτης βασικής απάντησης σε ερωτήματα που σας απασχολούν, μπορεί να λειτουργήσει ως αρχική καθοδήγηση και βεβαίως διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ συμβούλου και φοιτητή.

Με την ανταλλαγή email μέσω της Τηλε-συμβουλευτικής διαδικασίας, δεν παρέχεται ολοκληρωμένη παρέμβαση υποστήριξης του φοιτητή, ούτε απαντώνται ζητήματα έκτακτης ανάγκης.

Ο φοιτητής όμως έχει την δυνατότητα αφού εκφράσει γραπτώς τον προβληματισμό του, να λάβει ορισμένες αρχικές οδηγίες, μέσα από τις οποίες θα αποβεί περισσότερο ενήμερος για όποιες επιλογές του.

Όσον αφορά την Τηλεφωνική Γραμμή Συμβουλευτικής και στήριξης της Τηλε-συμβουλευτικής Υπηρεσίας στον παρακάτω σύνδεσμο απαντώνται κάποια βασικά ερωτήματα:

Συχνές ερωτήσεις τηλεσυμβουλευτικής

Πότε μπορώ να καλέσω;

Η Υπηρεσία Συμβουλευτικής και Στήριξης Φοιτητών παρέχει τη δυνατότητα τηλεσυμβουλευτικής κάθε Δευτέρα 10:00 - 13:00 στην τηλεφωνική γραμμή 26610-87231.

Τι πρέπει να γνωρίζω για την υπηρεσία Τηλε-συμβουλευτικής;

Η επιλογή της Τηλε-συμβουλευτικής ΔΕΝ μπορεί να αντικαταστήσει τις δια ζώσης συνεδρίες Συμβουλευτικής και Στήριξης και δεν ενδείκνυται σε όλες τις κατηγορίες αιτημάτων.

Αποτελεί όμως μια ικανοποιητική λύση μιας πρώτης βασικής απάντησης σε ερωτήματα που σας απασχολούν, μπορεί να λειτουργήσει ως αρχική καθοδήγηση και βεβαίως διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ Συμβούλου και φοιτητή.

Τί είναι η ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗΣ;

Είναι η Τηλεφωνική Γραμμή στην οποία μπορείς να καλείς ώστε να μιλήσεις απευθείας με έναν  από τους Υπευθύνους Συμβουλευτικής και Στήριξης της Μονάδας, εκφράζοντας άμεσα το ζήτημα που σε απασχολεί.

Η Γραμμή αυτή αντικαθιστά τις Συνεδρίες Συμβουλευτικής και Στήριξης;

Όχι. Η Γραμμή αυτή λειτουργεί ως μια πρώτη βασική επικοινωνία, προσφέροντας μια αρχική καθοδήγηση, αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις τυπικές συνεδρίες Συμβουλευτικής και Στήριξης για τις οποίες μπορείς να αιτηθείς μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής φόρμας που φιλοξενείται στην Ιστοσελίδα της Μονάδας.

Πόσο διαρκεί συνήθως μια επικοινωνία με τη Γραμμή Συμβουλευτικής και Στήριξης.

Η τηλεφωνική επικοινωνία σου με έναν από τους Συμβούλους της Μονάδας, μπορεί να διαρκέσει κατά προσέγγιση έως και 20 λεπτά, αναλόγως το  ζήτημα που σε προβληματίζει.

Τί μπορώ να συζητήσω κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας μας και τί να περιμένω;

Μπορείς να συζητήσεις για οτιδήποτε σε απασχολεί καθώς η Συμβουλευτική είναι ένας ασφαλής χώρος μέσα στον οποίο μπορείς να “φέρεις” οτιδήποτε νοιώθεις πως χρειάζεσαι να συζητήσεις και να μοιραστείς.

Μπορείς να περιμένεις ότι θα μιλήσεις με έναν άρτια καταρτισμένο Σύμβουλο ο/η οποίος/α ενδιαφέρεται να σε ακούσει, να καταλάβει τις ανησυχίες σου και να σου προτείνει τον κατάλληλο τρόπο αντιμετώπισης τους.

Είναι εξασφαλισμένο το απόρρητο σε αυτήν την διαδικασία;

Η Υπηρεσία της Τηλεσυμβουλευτικής στην οποία και ανήκει η Τηλεφωνική Γραμμή  Συμβουλευτικής και Στήριξης εξασφαλίζει  το Απόρρητο της διαδικασίας το οποίο καλύπτει τόσο την όποια επαφή σου με τις Υπηρεσίες της Μονάδας , όσο και το τι θα ειπωθεί στις Συνεδρίες.

Οι πληροφορίες αυτές δεν διαρρέουν από την Υπηρεσία, παρ’ εκτός με τη σύμφωνη γνώμη σου και όποτε κρίνεται απαραίτητο.

Μπορώ να παραμείνω ανώνυμος/η;

Καλώντας την Γραμμή Συμβουλευτικής και Στήριξης, θα χρειαστεί να δηλώσεις τον αριθμό μητρώου φοίτησής σου. Τα στοιχεία αυτά δεν αξιοποιούνται αλλά λειτουργούν ως εχέγγυο του φοιτητικής σου ταυτότητας και άρα του δικαιώματός σου να απολάβεις της εν λόγω Υπηρεσίας.

Πώς θα επωφεληθώ από αυτήν την διαδικασία;

Θα επωφεληθείς καθώς θα μπορέσεις να επικοινωνήσεις όποιο ζήτημα σε απασχολεί σε εκπρόσωπο μιας Δομής που διασφαλίζει τα προσωπικά σου δεδομένα, σε ακούει ενεργά, δεν σε κρίνει και επιχειρεί να σε καθοδηγήσει, να σε ενημερώσει και να σε στηρίξει. Προσπάθησε να είσαι ανοιχτός/η και ειλικρινής γι’ αυτά που σκέφτεσαι, αισθάνεσαι και ανησυχείς κατά τη συνομιλία σου με τον/την Σύμβουλο της Μονάδας. Αν νοιώθεις αμήχανος/η ή ντρέπεσαι να μιλήσεις για αυτό που σε απασχολεί, ξεκίνα από κάτι λιγότερο σημαντικό ώσπου να αισθανθείς μεγαλύτερη ετοιμότητα.

Μπορώ να κάνω πάνω από μια συνεδρίες τηλεσυμβουλευτικής;

Αυτό θα το συναποφασίσετε με τον/την σύμβουλο που θα συνομιλήσεις. Αν ο/η Σύμβουλος κρίνουν ότι θα ωφεληθείς από επιπλέον επικοινωνία με τη Γραμμή Συμβουλευτικής και Στήριξης, θα ανανεώσετε το τηλεφωνικό ραντεβού. Αν όχι, θα σε καθοδηγήσει και θα σου συστήσει αυτό που είναι πλέον κατάλληλο για σένα, όπως να απευθυνθείς σε μια από τις Υπηρεσίες της Μονάδας Στήριξης Φοιτητών ή σε κάποια εξωτερική Δομή.

Μπορώ να έχω έναν πλήρη συμβουλευτικό κύκλο μέσω αυτής της υπηρεσίας;

Η υπηρεσία αυτή λειτουργεί ως μια πρώτη βασική απάντηση σε αυτά που σε απασχολούν, προσφέρει μια αρχική καθοδήγηση, αλλά ΔΕΝ μπορεί να αντικαταστήσει τις δια ζώσης συνεδρίες Συμβουλευτικής και Στήριξης και δεν υπάρχει η δυνατότητα παροχής ενός πλήρους συμβουλευτικού κύκλου.

Μετά τη τηλεσυμβουλευτική τί;

Η τηλεσυμβουλευτική αποτελεί ένα σημαντικό πρώτο βήμα αντιμετώπισης αυτών που σε απασχολούν. Κατά τη διάρκεια της ο σύμβουλος αξιολογώντας τα δεδομένα που θα προκύψουν θα σε καθοδηγήσει για το ποια θα πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα σου παραπέμποντας σε είτε σε ένα ολοκληρωμένο συμβουλευτικό κύκλο συμβουλευτικής/ψυχολογικής στήριξης στη Μονάδα Στήριξης Φοιτητών, είτε σε κάποια άλλη δομή ανάλογα με τις ανάγκες σου.

Πόσο κοστίζει;

Η υπηρεσία τηλεσυμβουλευτικής όπως και όλες οι υπηρεσίες στη Μονάδα Στήριξης Φοιτητών είναι δωρεάν.

Πότε μπορώ να καλέσω;

Σύντομα θα ανακοινωθεί η νέα μέρα και ώρα παροχής σύντομης τηλεφωνικής συμβουλευτικής και στήριξης

Υπάρχει κάποια δέσμευση από μέρους μου;

Η μόνη δέσμευση αν αποφασίσεις να κάνεις χρήση αυτής της υπηρεσίας είναι απέναντι στον εαυτό σου, προσπαθώντας να επικοινωνήσεις όσο γίνεται καλύτερα οτιδήποτε σε απασχολεί.

Μπορώ να χρησιμοποιήσω ξανά αυτήν την υπηρεσία; ή πόσες φορές μπορώ να κάνω χρήση αυτής της υπηρεσίας;

Η Τηλεσυμβουλευτική υπηρεσία λειτουργεί ως μια πρώτη βασική επαφή, προσφέροντας τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας του ζητήματος που σε απασχολεί και μιας αρχικής καθοδήγησης. Αν χρειαστούν περαιτέρω διευκρινήσεις, υπάρχει η δυνατότητα μιας δεύτερης προκαθορισμένης επαφής όπου ο σύμβουλος θα σε ενημερώσει για τις καλύτερες δυνατές επιλογές διαχείρισης του ζητήματος που σε απασχολεί. Ιδανικά αυτή θα είναι και η ολοκλήρωση του στόχου της τηλεσυμβουλευτικής.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr