ΔΠΘ: Στον αέρα η δωρεάν φοιτητική μετακίνηση σε Κομοτηνή και Ξάνθη

Τέλος στη δωρεάν φοιτητική μετακίνηση σε Κομοτηνή και Ξάνθη;

Δημοκρίτειο Παν. Θράκης: Βρισκόμαστε λίγο πριν τον Σεπτέμβριο και την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς κι άγνωστο παραμένει το μέλλον της φοιτητικής μετακίνησης.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Σταύρου Φανφάνη στην Εφημερίδα "ΧΡΟΝΟΣ" ένα πρόβλημα το οποίο ήταν ορατό στον ορίζοντα έχει φτάσει να αποτελεί μία «καυτή πατάτα» για τη διοίκηση του ΔΠΘ, αφού το θέμα της δωρεάν φοιτητικής μετακίνησης είναι στον αέρα μέχρι και τη στιγμή που γράφεται το παρακάτω κείμενο.


ΝΕΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Εξάμηνη λύση στη δωρεάν μετακίνηση των φοιτητών από και προς την Πανεπιστημιούπολη Ξάνθης

Το σήμερα μας βρίσκει με ανάστατους φοιτητές και γονείς αυτών, πρωτοετής και μη, να αναζητούν σχετική πληροφόρηση αναφορικά με την συγκοινωνία από και προς την Πανεπιστημιούπολη και άλλων υποδομών του Δ.Π.Θ.

Τι ακριβώς συμβαίνει

Για να φτάσουμε στο σήμερα όμως, πρέπει να δούμε το παρελθόν. Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, είναι το μοναδικό πανεπιστημιακό ίδρυμα της χώρας που μέχρι πρότινος τουλάχιστον παρείχε δωρεάν αστική μεταφορά για τους φοιτητές του από και προς τους χώρους του, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, των οποίων ο ανάδοχος προέκυπτε μετά από ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία.

Την ίδια ώρα η πρυτανική γραμμή, έδενε τα χέρια αυτοδιοίκησης και αστικής συγκοινωνίας ως προς τη δημιουργία μίας πραγματικής συγκοινωνιακής γραμμής προς την πανεπιστημιούπολη, καθώς εκτός από τα δωρεάν δρομολόγια της μεταφοράς των φοιτητών, δεν υπάρχει συγκοινωνιακή σύνδεση της πανεπιστημιούπολης και των σχολών, με το υπόλοιπο δίκτυο αστικής συγκοινωνίας της πόλης. Ο μοναδικός τρόπος για κάποιον να κινηθεί εντός και εκτός πανεπιστημιούπολης, αν δεν είναι δικαιούχος της συγκοινωνιακής δωρεάν μεταφοράς είναι με ΙΧ, πόδια ή ταξί.

Την ενημερωτική σελίδα των Φοιτητών του ΔΠΘ μπορείτε να την δείτε εδώ.

Τελευταία ανάδοχος εταιρία του συγκοινωνιακού έργου της αστικής μεταφοράς των φοιτητών είναι το Αστικό ΚΤΕΛ Κομοτηνής, το οποίο αποτελεί και τον μοναδικό συγκοινωνιακό φορέα αστικής μετακίνησης της πόλης. Η σύμβαση μεταφοράς χωρίζεται σε σεζόν, με την πρώτη να καλύπτει την περίοδο Ιανουάριος - Ιούνιος, και τη δεύτερη Σεπτέμβριος - Δεκέμβριος. Ο διαγωνισμός συμπεριλαμβάνει τις δύο περιόδους, ενώ ο ανάδοχος υπογράφει τη σχετική σύμβαση λίγο πριν την έναρξη της κάθε μίας.

Η αύξηση των τιμών καυσίμων βάζει «φρένο»

Με την ολοκλήρωση της πρώτης περιόδου, τον περασμένο Ιούνιο, ο ανάδοχος της σύμβασης, το Αστικό ΚΤΕΛ, ενημέρωσε ότι δεν θα προχωρήσει με την υπογραφή της δεύτερης σύμβασης του έργου, αναφορικά με το διάστημα Σεπτέμβριος - Δεκέμβριος, λόγω της αύξησης στην τιμή των καυσίμων και της ενεργειακής κρίσης, κάτι για το οποίο η Σύγκλητος και οι Πρυτανικές αρχές ήταν ενήμερες μήνες πριν, μίας και υπήρξε σχετική επικοινωνία μεταξύ αναδόχων και Πρύτανη με σκοπό την εύρεση λύσης.

Η αναστολή των Πρυτανικών εκλογών, έφερε τον πρύτανη Αλέξανδρο Πολυχρονίδη, αντιμέτωπο με την «καυτή πατάτα» της μεταφοράς, μια και η πρόθεση όσον αφορά τις πληροφορίες μας, ήταν η αναβολή του θέματος, ως προς λύση από την επόμενη Σύγκλητο, κάτι το οποίο δεν έγινε, με τις πανεπιστημιακές εκλογές να έχουν οριστεί για τον Οκτώβριο αυτού του έτους.

Τη στιγμή που μιλάμε, όπως αναφέρει η εφημερίδα, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι ο τρόπος και η εξεύρεση κονδυλίων από πλευράς του Πανεπιστημίου με σκοπό να μπορέσει να αυξήσει την τιμή και να προσελκύσει αναδόχους. Κάτι το οποίο φαίνεται να ναυαγεί, μιας και στον διαγωνισμό που έτρεξε προ ολίγων ημερών για την περίοδο Σεπτέμβριος - Δεκέμβριος 2022, παρόλες τις νέες τροποποιήσεις των όρων της σύμβασης, δεν δημιουργήθηκε επιχειρηματικό ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα να μην υπάρξει συμμετοχή και η διαδικασία να κρίνεται άγονη.

Θα δημιουργηθεί συγκοινωνιακή γραμμή εντός της πανεπιστημιούπολης;

Όπως γνωρίζουμε, κατά την ενημέρωση του τελευταίου αναδόχου του έργου προς τις πρυτανικές αρχές, και με σχετικό αίτημα στις 30 Ιουνίου, ζητήθηκε από την Πρυτανεία η υπόδειξη σημείων για δημιουργία στάσεων εντός της Πανεπιστημιούπολης για τη δημιουργία συγκοινωνιακής γραμμής.

Ο πρύτανης κος Πολυχρονίδης έχει ένα σημαντικό θέμα προς επίλυση, και δυστυχώς για αυτόν, φαίνεται ότι θα πρέπει να σκύψει το κεφάλι και να δώσει μία πάγια λύση σε ένα θέμα στο οποίο κάθε χρόνο καλούμαστε να ασχοληθούμε, με την ταλαιπωρία να επωμίζονται οι φοιτητές και οι πολίτες της περιοχής.

Σύμφωνα με πληροφορίες του "ΧΡΟΝΟΣ", η υποχρηματοδότηση του ΔΠΘ από το Υπουργείο Παιδείας, δημιουργεί μία σειρά προβλημάτων ευρυθμίας σε ένα από τα σημαντικότερα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας. Η απόφαση όμως της Πρυτανείας να απαγορεύει την αστική συγκοινωνία εντός της πανεπιστημιούπολης ενώ την ίδια στιγμή επιτρέπει την ελεύθερη είσοδο σε αυτή οποιουδήποτε, είτε με ταξί, ποδήλατο, πόδια, ΙΧ αυτοκίνητο κτλ, δημιουργεί προβληματισμό, λόγω της απόστασης. Και αν ένας φοιτητής έχει τη δυνατότητα της χρήσης της δωρεάν συγκοινωνίας –όταν αυτή εκτελείται- οι γονείς του, ή οποιοσδήποτε άλλος πρέπει να βρει άλλο τρόπο μεταφοράς.

Η δημιουργία συγκοινωνιακής γραμμής είναι επιβεβλημένο να εξεταστεί και να ξεκινήσει άμεσα από τις Πρυτανικές αρχές, αν θέλουν πραγματικά το Δ.Π.Θ. να είναι ένα ουσιαστικό κομμάτι της λειτουργίας της πόλης, μακριά από μικροπολιτικές εσωτερικές διαμάχες.

Το αν θα επιστρέψει ή όχι η δωρεάν φοιτητική συγκοινωνία είναι κάτι που θα φανεί τις επόμενες ημέρες, αλλά φαντάζει δύσκολο, αν δεν αλλάξουν οι όροι του διαγωνισμού, και εναρμονιστούν στις ρεαλιστικές συνθήκες που η ενεργειακή κρίση έχει φέρει.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr