Πτώση των Βάσεων 2024 δείχνουν εκτιμήσεις βαθμολογητών / ΠΙΝΑΚΑΣ ανά Ε.Π.

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Εκτιμήσεις βαθμολογητών δείχνουν πτώση των βάσεων 2024

Βάσεις Εκτιμήσεις 2024: Δραματική αύξηση των γραπτών κάτω από τη βάση και μείωση των αρίστων στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις λόγω της δυσκολίας των θεμάτων σε όλα τα επιστημονικά πεδία. Την Παρασκευή 28 Ιουνίου ή τη Δευτέρα 1η Ιουλίου η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Τα «αδιάβατα» θέματα στη Φυσική, που συγκέντρωσαν τις δικαιολογημένες διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών και υποψηφίων, θα αυξήσουν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις τον αριθμό των γραπτών που θα βαθμολογηθούν κάτω από τη βάση, ενώ αντίστοιχα θα μειώσουν τον αριθμό των άριστων γραπτών.

SOS: Για να λάβετε ΠΡΩΤΟΙ ενημέρωση μόλις ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των μαθημάτων και οι βάσεις εισαγωγής, πατήστε εδώ.

Αποτελέσματα Πανελληνίων 2024: Μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών, αν συγκεντρώσεις ή αν θα γνωρίζεις κάποιον που θα έχει συγκεντρώσει υψηλά μόρια και θα συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πρώτους των πρώτων των Πανελλαδικών εξετάσεων 2024 μπορείς να έρθεις σε επαφή με τα «Φοιτητικά Νέα» στο Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.. Μείνετε συντονισμένοι, εδώ για όλα τα SOS.

Συγκεκριμένα, σήμερα, η «ΕΦΣΥΝ» δημοσιεύει τις εκτιμήσεις για την πτώση των βάσεων. Αναλυτικά, ανά επιστημονικό πεδίο αναμένονται τα εξής:

  • 1ο επιστημονικό πεδίο:
    Πτώση πάνω από 200 μόρια
  • 2ο επιστημικό πεδίο:
    Πτώση πάνω από 500 μόρια
  • 3ο επιστημονικό πεδίο:
    Πτώση πάνω από 400 μόρια
  • 4ο επιστημονικό πεδίο:
    Μικρές αυξομειώσεις, άνοδος 100 μόρια και πτώση 100 μόρια

Σύμφωνα με εκτιμήσεις έμπειρων βαθμολογητών και ενώ τα γραπτά της Φυσικής θα αρχίσουν να διορθώνονται από σήμερα Παρασκευή, αναμένεται το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση να είναι αρκετά πάνω από 50% στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, ενώ το ποσοστό των άριστων γραπτών (18-20) αναμένεται αρκετά κάτω από 10%. Ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό γραπτών κάτω από τη βάση (ίσως και 60%) αναμένεται στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας!

Αλλά και στο μάθημα της Ιστορίας (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι λόγω της «παρα-αυξημένης» δυσκολίας των θεμάτων τα γραπτά κάτω από τη βάση θα ξεπεράσουν το 55%, ενώ για τα άριστα γραπτά (18-20) η εκτίμηση είναι ότι δεν θα ξεπεράσουν το 10%.

Στα Αρχαία Ελληνικά το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση υπάρχει η εκτίμηση ότι θα είναι πάνω από 40%, ενώ τα άριστα γραπτά δεν αναμένεται να ξεπεράσουν το 5%.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Επιπλέον τα «Φοιτητικά Νέα» (μετά το πέρας των πανελλαδικών) θα καλύψουν σε ζωντανή ροή την διαδικασία υποβολής του Μηχανογραφικού, τα αποτελέσματα και τα στατιστικά των Πανελληνίων, τις Εκτιμήσεις και τα αποτελέσματα των Βάσεων Εισαγωγής, την διαδικασία εγγραφών στα Πανεπιστήμια κτλ. SOS: Για να λαμβάνετε ΑΜΕΣΑ ενημέρωση για τα τελευταία νέα, πατήστε εδώ.

Αντίστοιχα στα Μαθηματικά (Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής) το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση υπάρχει η εκτίμηση ότι θα είναι πάνω από 70%, ενώ τα άριστα γραπτά αναμένεται να είναι κάτω από 3%.

Με βάση τις εκτιμήσεις βαθμολογητών και μικρό αριθμό βαθμολογικών στοιχείων όλα δείχνουν ότι φέτος θα έχουμε πτώση των βάσεων εισαγωγής τουλάχιστον στα 3 από τα τέσσερα επιστημονικά πεδία. Να θυμίσουμε ότι πέρσι κατεγράφη άνοδος και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία, με τις δημοφιλείς σχολές (Ιατρική, Μηχανικών Η/Υ, Νομική) να επιστρέφουν σε υψηλά προηγούμενων ετών όπως π.χ. η Ιατρική που έπιασε τα 19.000 μόρια. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι φέτος οι περιζήτητες σχολές του 2ου και του 3ου Επιστημονικού Πεδίου θα διατηρήσουν βεβαίως τις βάσεις τους σε υψηλά επίπεδα, ωστόσο θεωρείται σχεδόν δεδομένο ότι θα έχουν μικρή αλλά ορατή πτώση.

Παράλληλα δεδομένου ότι πέρσι οι βάσεις στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο εκτοξεύτηκαν με τη Νομική Αθήνας στα 18.125 μόρια αναμένουμε μικρή πτώση και στις δημοφιλείς σχολές του πεδίου λόγω μικρότερου αριθμού αριστούχων.

«Ομαδική άσκηση»

Ο διεθνούς φήμης καθηγητής Φυσικής του Πανεπιστημίου του Λίβερπουλ, Χρήστος Τουραμάνης, σημειώνει τα παρακάτω για τα θέματα της Φυσικής: «Τα θέματα αυτά δεν εξετάζουν ούτε την κριτική σκέψη ούτε τη βαθύτερη κατανόηση της φύσης. Αποτελούν διαγωνισμό δεξιοτεχνίας που χρειάζεται και χρόνο και ηρεμία, ένα ΣΚ για να το απολαύσει κάποιος και μάλιστα με παρέα (ομαδική άσκηση). Το θέμα με το σχήμα που προκαλεί ζαλάδα σε εξετάσεις με στενό χρονικό περιθώριο και φοβερή πίεση, αφού κρίνεται το μέλλον των παιδιών, αποτελεί έκφραση σαδισμού και αυτή είναι η ηπιότερη έκφραση που μπορώ να βρω. Το να κρύψω τη συχνότητα μέσα σε έναν τύπο δεν εξετάζει αν ο μαθητής καταλαβαίνει πώς δουλεύει το μέλαν σώμα, αλλά ποιος έχει γερά νεύρα, ψυχραιμία και είναι καλός στο κυνήγι θησαυρού. Εάν εγώ στον Ηλεκτρομαγνητισμό του τρίτου έτους βάλω τέτοια θέματα-σπαζοκεφαλιές, ο εξωτερικός εξεταστής του τμήματος θα μου τα γυρίσει πίσω. Η σαφήνεια και καθαρότητα στις ερωτήσεις είναι απαιτούμενο στα θέματα που βάζουμε. Τα άλλα είναι εκβιασμός της κοινωνίας ώστε να ακουμπάει τις οικονομίες της, συχνά αιματηρές, στα φροντιστήρια. Απωθεί τα παιδιά, αφού εξαφανίζει την ομορφιά της Φυσικής κάτω από σχολαστικισμούς και βυζαντινισμούς».

Αδικία

Με αφορμή τα απροσπέλαστα θέματα στη Φυσική οφείλουμε να αναφερθούμε και σε μεγάλη αδικία που δημιουργείται με τα κοινά τμήματα, τα οποία διεκδικούν υποψήφιοι από διαφορετικά πεδία που έχουν εξεταστεί σε διαφορετικά μαθήματα. Πιθανόν το υπουργείο Παιδείας να το θεωρεί παράπλευρη απώλεια, ωστόσο αρκεί να αναφέρουμε ότι περίπου το 36% των τμημάτων ΑΕΙ δηλώνονται από περισσότερα από ένα Επιστημονικό Πεδίο. Για παράδειγμα το 2ο Πεδίο (Θετικές Επιστήμες) έχει την πλειονότητα των τμημάτων του (150 τμήματα) κοινά με άλλα επιστημονικά πεδία, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο που έχει περίπου τα 2/3 των τμημάτων του κοινά με άλλα πεδία.

Συγκεκριμένα το 2ο (Θετικές Επιστήμες) και το 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Οικονομίας και Πληροφορικής) έχουν 50 κοινά τμήματα. Δηλαδή υποψήφιοι του 2ου Επιστημονικού Πεδίου που κυριολεκτικά «τσακίστηκαν» βαθμολογικά με τα θέματα της Φυσικής διεκδικούν τα ίδια τμήματα με συνυποψηφίους τους από το 4ο Επιστημονικό Πεδίο που διαγωνίστηκαν σε άλλο μάθημα. Τα προβλήματα που δημιουργούνται από την ανόμοια σύγκριση είναι πολλά, καθώς είναι διαφορετική η δυσκολία των μαθημάτων.

Ποιος από τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων θα απαντήσει γι’ αυτή τη στρέβλωση, που γίνεται αδικία για χιλιάδες νέα παιδιά τα οποία επιλέγουν κοινά τμήματα στα επιστημονικά τους πεδία και συγκρίνονται με συνυποψήφιούς τους που έχουν εξεταστεί σε άλλα μαθήματα;

«Κατασκευή» επιδόσεων

Το έχουμε σημειώσει και με άλλη ευκαιρία. Οσο κι αν φαίνεται παράξενο, οι βαθμολογίες που συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι κάθε χρόνο είναι σε ένα τμήμα τους «κατασκευή». Το πρόβλημα του μεγάλου ποσοστού μαθητών που βαθμολογούνται κάτω από τη βάση δεν είναι αποκλειστικό πρόβλημα των μαθητών, αλλά κυρίως του εξεταστικού συστήματος. Δηλαδή τα υψηλά ποσοστά αποτυχίας είναι τεχνητή απόρροια των λεγόμενων διαβαθμισμένων θεμάτων που λειτουργούν σαν «έξυπνες βόμβες» στην κατανομή της αποτυχίας/επιτυχίας. Με λίγα λόγια η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων με βάση τον βαθμό δυσκολίας/ευκολίας των θεμάτων μοιάζει με τον υδραυλικό που κρατάει στο χέρι του τον διακόπτη και κανονίζει ανάλογα με τις επιλογές του τη ροή του νερού. Αλλοτε με εύκολα θέματα έχει μόλις 3 χιλιάδες υποψήφιους με βαθμολογία κάτω από τη βάση, άλλοτε με δυσκολότερα έχει 29.000.

Να το πούμε αλλιώς: τα θέματα των εξετάσεων υποτάσσονται στη λογική να χωριστούν οι μαθητές σε κατηγορίες, έτσι ώστε να «χωράνε» στην προσφορά θέσεων εισακτέων. Ακόμη υποτάσσονται στη λογική της κίνησης των βάσεων. Το κύριο ζήτημα είναι τόσοι να πάρουν 18-20, τόσοι 12-15, τόσοι να πέσουν κάτω από τη βάση κ.λπ. Με θέματα σωστά ή λάθος, εύκολα ή υπερ-φυσικά, σύμφωνα ή όχι με τους διακηρυγμένους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων, θεωρητικά ή πρακτικά, έξυπνα ή ηλίθια, πονηρά ή παπαγαλίστικα, για το υπουργείο Παιδείας ο πραγματικός στόχος των εξετάσεων είναι «να παρουσιάζουν οι επιδόσεις των υποψηφίων ορθολογική κλιμάκωση στη διάκριση άριστα, καλά, μέτρια, έτσι ώστε η κλιμάκωση αυτή να βοηθήσει να γίνει πιο αντικειμενική η επιλογή όσων θα εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση». Εχει αυτό σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία; Εχει μήπως σχέση με τους όρους και τις διαδικασίες μάθησης μέσα στη σχολική αίθουσα;

Δύο εβδομάδες αγωνία

Οι επόμενες μέρες ώς το τέλος του μήνα, που θα ανακοινωθούν οι βαθμοί σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, είναι και οι πιο «βασανιστικές», αφού βέβαια κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει με ακρίβεια πόσο έγραψε σε κάθε μάθημα. Στη συνέχεια, όταν οι βαθμοί ανακοινωθούν και γίνει ο υπολογισμός των μορίων, τα παιδιά θα κληθούν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό δελτίο -εξίσου δύσκολη διαδικασία- και μετά έρχεται η αναμονή για τις βάσεις.

Θυμίζουμε ότι η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων που συμμετέχουν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις προγραμματίζεται από το υπουργείο Παιδείας για την Παρασκευή 28 Ιουνίου ή για τη Δευτέρα 1η Ιουλίου.

Πρώτη Εκτίμηση πορείας των Βάσεων 2024

ΠΡΟΣΟΧΗ! Επιπλέον τα «Φοιτητικά Νέα» (μετά το πέρας των πανελλαδικών) θα καλύψουν σε ζωντανή ροή την διαδικασία υποβολής του Μηχανογραφικού, τα αποτελέσματα και τα στατιστικά των Πανελληνίων, τις Εκτιμήσεις και τα αποτελέσματα των Βάσεων Εισαγωγής, την διαδικασία εγγραφών στα Πανεπιστήμια κτλ. SOS: Για να λαμβάνετε ΑΜΕΣΑ ενημέρωση για τα τελευταία νέα, πατήστε εδώ.

"..τρομοκρατούν τα παιδιά" λέει ή Ένωση Φυσικών για τα θέματα Φυσικής πανελλαδικών 2024

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα για τις Πανελλήνιες 2024.