Ζέττα Μακρή για Πανελλήνιες 2022: Δεν θα μειωθεί η εξεταστέα ύλη

Ζέττα Μακρή για Πανελλήνιες 2022: Δεν θα μειωθεί η εξεταστέα ύλη

Πανελλήνιες 2022: Από τη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας  Ζέττα Μακρή ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να υπάρξει μείωση της εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2022.

Ειδικότερα, η υφυπουργός Παιδείας, αρμόδια για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ 25 Κρίτωνα Αρσένη (με αριθμό πρωτοκόλλου 599) με θέμα: «Μείωση της ύλης στις τάξεις του Λυκείου» ξεκαθάρισε ότι φέτος δεν υπάρχει λόγος μείωσής της όπως έγινε τις δύο προηγούμενες χρονιές, όταν λόγω πανδημίας μεγάλο μέρος των σχολικών μαθημάτων έγινε εξ αποστάσεως. «Πέρυσι, λόγω τηλεκπαίδευσης και ειδικών συνθηκών πανδημίας, μειώθηκε η εξεταστέα ύλη. Φέτος τηρούνται πιστά τα πρωτόκολλα, ενώ η εκπαιδευτική διαδικασία συνεχίζεται κανονικά», δήλωσε η κ. Μακρή.


Η Υφυπουργός πρόσθεσε ότι δεν υπάρχει εισήγηση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής πολιτικής (ΙΕΠ) για μείωση της ύλης. «Το ΙΕΠ κρίνει επαρκή τον χρόνο κάλυψης της ύλης, ενώ στελέχη του έχουν κάνει επαφές με εκπαιδευτικούς για την πληρέστερη ενημέρωσή του για τον ρυθμό κάλυψης της ύλης», είπε η κ. Μακρή.

Η Επίκαιρη Ερώτηση

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Μείωση της ύλης στις τάξεις του Λυκείου

Η εισαγωγή της τηλεκπαίδευσης στη σχολική ζωή, σε συνδυασμό με τις ευρύτερες αρνητικές ψυχολογικές επιδράσεις του φαινομένου της πανδημίας, έχουν δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα για όλους τους μαθητές και ειδικότερα για εκείνους που πρόκειται αυτή τη χρονιά, να εξεταστούν με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Παρόλα αυτά, η ύλη για τις πανελλαδικές του 2022 είναι ίδια ή και αυξημένη σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή. Υπάρχουν αλλαγές σε μαθήματα π.χ. στην Ομάδα Ανθρωπιστικού προσανατολισμού, η Κοινωνιολογία έχει αντικατασταθεί από τα Λατινικά τα οποία έχουν περισσότερη ύλη και πιο δύσκολη εξέταση.

Δεν έχει ληφθεί καθόλου υπόψη από το Υπουργείο Παιδείας ότι η προετοιμασία των φετινών αποφοίτων είναι ελλιπέστατη εξαιτίας των δύο χρόνων τηλεκπαίδευσης. Στη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς, έχουν χαθεί πολλές διδακτικές ώρες για τους μαθητές και μαθήτριες, λόγω της ασθένειας τόσο των παιδιών όσο και των καθηγητών που προσβλήθηκαν από τον κορονοϊό. Προφανώς, αυτές οι ώρες δεν είναι ίδιες για όλους τους μαθητές με συνέπεια η κάλυψη των κενών που δημιουργήθηκαν να είναι δύσκολη. Σε πολλά μαθήματα η Τράπεζα Θεμάτων, η οποία αφορά την Α΄ και Β Λυκείου, είναι ελλιπής. Στο ΕΠΑΛ, για παράδειγμα, ελάχιστα θέματα είχαν αναρτηθεί για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας μέχρι το τέλος Ιανουαρίου. Η λογική της Τράπεζας Θεμάτων, υποχρεώνει όλη τη διαδικασία της διδασκαλίας να προσαρμοστεί στα συγκεκριμένα θέματα, αφαιρώντας από τους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τα θέματά τους στις ανάγκες των μαθητών και στην ιδιαιτερότητα που παρουσιάζει η κάθε τάξη.

Αν προστεθούν στα παραπάνω οι ώρες που χάθηκαν εξαιτίας της κακοκαιρίας, τότε γίνεται σαφές ότι η εκπαιδευτική διαδικασία τη φετινή σχολική χρονιά διεξήχθη μετ’ εμποδίων και κάθε άλλο παρά φυσιολογική μπορεί να χαρακτηριστεί. Η κοινή λογική επιβάλλει να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας σε περιορισμό της ύλης καθώς είναι πρακτικά αδύνατη η προσαρμογή των προγραμμάτων των σχολείων προκειμένου να καλυφθεί η διδακτέα ύλη με βάση τις προβλέψεις της Τράπεζας Θεμάτων.

Σε αυτό το δυστοπικό περιβάλλον, έρχεται να προστεθεί και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Πάνω από 15.000 μαθητές, πέρυσι, αποκλείστηκαν από την τριτοβάθμια εκπαίδευση λόγω της Ε.Β.Ε και όσοι είχαν την οικονομική δυνατότητα, στράφηκαν στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω που συνθέτουν, τα τελευταία δύο χρόνια, το ιδιαίτερα δυσμενές περιβάλλον για την εκπαιδευτική κοινότητα,

Ερωτάται η κ. Υπουργός

1. Θα περιορίσετε την εξεταστέα ύλη με ταυτόχρονη κατάργηση τηςτράπεζας θεμάτων, έστω για την τρέχουσα σχολική χρονιά,  απαλλάσσοντας τους, ήδη ψυχολογικά φορτισμένους, υποψηφίους από την επιπρόσθετη αγωνία της ελλιπούς προετοιμασίας για να δοθεί η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να προσαρμόσουν τη διδασκαλία στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών και μαθητριών του Λυκείου, με στόχο την κάλυψη των κενών που δημιουργήθηκαν;

2. Θα καταργήσετε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να εγγραφούν σε ιδιωτικές σχολές, να μπορούν να φοιτήσουν στα δημόσια δωρεάν εκπαιδευτικά ιδρύματα;

Ο ερωτών βουλευτής
Κρίτων Αρσένης

Πανελλήνιες 2022: Η οδηγία του Υπ. Παιδείας για την εξεταστέα ύλη (ΕΓΓΡΑΦΟ)

Την ενημερωτική σελίδα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022 μπορείτε να την δείτε εδώ.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα για τις Πανελλήνιες 2022.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr