Συρίγος: Η ΕΒΕ ήρθε για να μείνει - Γιατί δεν επιλέξαμε τη βάση του 10

Συρίγος: Η ΕΒΕ ήρθε για να μείνει - Γιατί δεν επιλέξαμε τη βάση του 10

«Ας αφήσουμε λίγο το σύστημα να αναπνεύσει και του χρόνου να δούμε εάν χρειάζονται να γίνουν και άλλες διορθωτικές κινήσεις» υποστηρίζει ο υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν θα αποκατασταθούν οι φετινές αδικίες.

«Παλαιότερα για να αντιμετωπιστεί η στρέβλωση οι φοιτητές έμπαιναν μέσα χωρίς το απαραίτητο ακαδημαϊκό υπόβαθρο, είχε επιλεγεί η βάση του 10. Η βάση του δέκα είχε, το εξής πρόβλημα: Εάν η επιτροπή έβαζε εύκολα θέματα πέρναγαν όλοι στο πανεπιστήμιο. Εάν έβαζε δύσκολα θέματα κόβονταν πάρα πολύς κόσμος που δεν έπρεπε να κοπεί. 


Γι' αυτόν τον λόγο βάλαμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής, η οποία βασίζεται στον μέσο όρο των μαθημάτων του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου. Επομένως μας είναι αδιάφορο εάν είναι εύκολα ή δύσκολα τα θέματα, διότι είναι πάντοτε ο μέσος όρος. Αν είναι εύκολα τα θέματα, μπορεί να ανέβει και πάνω από το δέκα. Εάν είναι δύσκολα τα θέματα, μπορεί να πέσει και κάτω από το 10».

Για τις αδικίες και τα προβλήματα που ανέκυψαν από τις αποφάσεις Κεραμέως-Μητσοτάκη για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τοποθετήθηκε ο υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση βουλευτή.

Ο Άγγελος Συρίγος απάντησε: «Η εκτίμησή μου είναι ότι η ΕΒΕ ήρθε για να μείνει. Είναι ένα δίκαιο σύστημα, το οποίο φωτογραφίζει τις εξετάσεις της συγκεκριμένης χρονιάς. Ας του δώσουμε χώρο και χρόνο να αναπνεύσει, να δούμε πώς θα λειτουργήσει. Ήδη αποφύγαμε να έχουμε το φαινόμενο εισαγωγής φοιτητών με βάσεις 1, 2 και 3».

Την ενημερωτική σελίδα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022 μπορείτε να την δείτε εδώ.

«Ας αφήσουμε λίγο το σύστημα να αναπνεύσει και του χρόνου να δούμε εάν χρειάζονται να γίνουν και άλλες διορθωτικές κινήσεις. Μία πάντως σας είπα ότι ήδη έγινε όταν δώσαμε τη δυνατότητα στα πανεπιστήμια να διορθώσουν πολύ υψηλές ελάχιστες βάσεις εισαγωγής που είχαν βάλει» πρόσθεσε.

Στη συνέχεια, ο υπουργός Παιδείας μίλησε για το παράδειγμα της Αρχιτεκτονικής Ξάνθης και υπογράμμισε ότι «στην Αρχιτεκτονική Ξάνθης είναι γεγονός ότι εισήχθησαν μόνο δέκα άτομα. Νομίζω ότι είναι κοινός τόπος, ότι και οι υπεύθυνοι της Σχολής αντελήφθησαν ότι έκαναν λάθος βάζοντας μια εξαιρετικά υψηλή ελάχιστη βάση εισαγωγήςΗ ελάχιστη βάση εισαγωγής στο γραμμικό σχέδιο ήταν 17,4. Όταν το κατάλαβαν, ζήτησαν να το αλλάξουν, αλλά είχαν παρέλθει οι σχετικές προθεσμίες».

Επίσης, τόνισε πως κατ’ εξαίρεση φέτος, με ειδική διάταξη, με το άρθρο 113 του ν.4842, δίνεται η δυνατότητα στα πανεπιστήμια να τροποποιήσουν τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής για κάθε σχολή, ούτως ώστε να διορθωθούν αυτές οι στρεβλώσεις, οι οποίες υπάρχουν.

Για το ζήτημα της ισοβαθμίας, ο Άγγελος Συρίγος υποστήριξε ότι ο σχετικός νόμος έχει τροποποιηθεί τρεις φορές από το 2013 και προβλέπει ότι σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο ή περισσότερων ατόμων, εκείνο το οποίο συμβαίνει είναι ότι εξετάζεται το μάθημα στο οποίο είχαν ισοβαθμία, αν είναι το πρώτο μάθημα ή το δεύτερο μάθημα, ανάλογα με τον βαθμό σημασίας που έχουν για το συγκεκριμένο πεδίο και αν μετά την εξάντληση των παραπάνω κριτηρίων εξακολουθούν να υπάρχουν ισοβαθμούντες, τότε περνάνε όλοι οι ισοβαθμούντες.

Κεγκέρογλου: Η επίκαιρη ερώτηση για τις αδικίες στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Συγκεκριμένα, ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Βασίλης Κεγκέρογλου κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση τον Οκτώβριο για την «αντιμετώπιση των προβλημάτων και των αδικιών που ανέκυψαν με τις αποφάσεις Κεραμέως-Μητσοτάκη στη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Μάλιστα, ο βουλευτείς παραθέτει κάποια από τα προβλήματα και τις αδικίες στην ερώτησή του:

1. Πολλά τμήματα δεν έχουν κανένα εισακτέο

2. Πάρα πολλά τμήματα έχουν ελάχιστους εισακτέους

3. Δεκάδες τμήματα έχουν μειωμένο αριθμό εισακτέων

4. 15.000 χιλιάδες περίπου μαθητές έχουν γράψει βαθμούς εισαγωγής για πολλά από τα παραπάνω τμήματα αλλά να μην πετυχαίνουν την εισαγωγή τους.

5. Εκατοντάδες υποψήφιοι ενώ ισοβάθμισαν με τον τελευταίο εισαχθέντα, αποκλείστηκαν από την εισαγωγή τους, λόγω της εφαρμογής του νόμου Γαβρόγλου που αφορούσε ένα άλλο σύστημα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, άριστος μαθητής από το Ηράκλειο Κρήτης, συγκεντρώνει τα μόρια εισαγωγής για την Ιατρική σχολή Αλεξανδρούπολης, ωστόσο δεν εισάγεται εξαιτίας του άδικου τρόπου υπολογισμού των μαθημάτων βαρύτητας σε περίπτωση ισοψηφίας

6. Δεκάδες υποψήφιοι αποκλείστηκαν από την εισαγωγή σε ΣΣΕ λόγω θέσπισης βάσης 14.500 μορίων υψηλότερης από τον τελευταίο εισαχθέντα περίπου με 13.500.

«Επειδή το σύστημα θέσπισης ελάχιστου πλαφόν, ανεξάρτητα από την συζήτηση για την μορφή του ή την αναγκαιότητα του, εφαρμόστηκε ανορθολογικά και με υπερβάλλοντα ζήλο θέσπισης ΕΒΕ πάνω από τη βάση του «10» και που οδήγησε στις παραπάνω στρεβλώσεις» ανέφερε ο βουλευτής.

Σεισμόπληκτοι φοιτητές: «Του χρόνου θα εξεταστούν τα σχετικά αιτήματα»

Τέλος στην επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο Βασίλης Κεγκέρογλου για τους σεισμοπαθείς μαθητές στην Κρήτη, ο Άγγελος Συρίγος είπε ότι αναφορικά με τον σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίουείχαν ήδη ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την εισαγωγή φοιτητών στα πανεπιστήμιαΤου χρόνου θα εξεταστούν όλα τα σχετικά αιτήματα που μπορεί να υπάρξουν. «Φέτος λόγω του χρόνου που έγινε, δυστυχώς, ο σεισμός, την 27η Σεπτεμβρίου, είχαν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες, οπότε δεν τίθεται θέμα να αλλάξει κάτι για εκείνους που ήδη έχουν περάσει στα πανεπιστήμια» τόνισε.

Η σχετική ερώτηση

Αναλυτικά, η σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Β. Κεγκέρογλου:

«Ο βουλευτής Βασίλης Κεγκέρογλου σε συνέχεια της επίκαιρης ερώτησης 65/11-10-2021, με την οποία η υφυπουργός δεσμεύτηκε για ειδική μοριοδότηση στις Πανελλήνιες εξετάσεις των μαθητριών και μαθητών των Δήμων που επλήγησαν, καταθέτει στη Βουλή αναφορά την επιστολή του Δήμου Μινώα Πεδιάδας, με την οποία ζητεί την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση  των μαθητών του Δήμου που επλήγησαν από τον καταστροφικό σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου 2021, καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων. Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας και για την ενημέρωση της Βουλής».

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr