Η 17χρονη Μαρία Δουραμάνη σημείωσε 19.300 μόρια -Τι θέλει να σπουδάσει

Η 17χρονη Μαρία Δουραμάνη σημείωσε 19.300 μόρια -Τι θέλει να σπουδάσει

Πρώτοι των Πρώτων Πανελληνίων 2020: H Μαρία Δουραμάνη, μαθήτρια του Γενικού Λυκείου στο Βαθύ Αυλίδας, είναι 17 χρόνων, σημείωσε 19.300 μόρια στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020 και μίλησε στα «Φοιτητικά Νέα» για την πορεία και τις φιλοδοξίες της.

Η Μαρία μοιράστηκε με τα «Φοιτητικά Νέα» πως οι δύο μεγάλες αγάπες της ζωής της είναι η λογοτεχνία και η μουσική. «Καταβροχθίζει» βιβλία, όπως λέει, και κάνει τις δικές της συγγραφικές απόπειρες, ενώ της αρέσει να παίζει πιάνο. Θέλει να ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο, να μάθει κι άλλες γλώσσες και να διαπρέψει στο αντικείμενο της εργασίας της.


Μας δηλώνει πως η δικηγορία δε την συγκινεί και πως θα προτιμούσε να εργαστεί στο διπλωματικό σώμα ή σε ναυτιλιακές εταιρείες.

Περιγράφει στα «Φοιτητικά Νέα» ότι όταν ήταν στο Γυμνάσιο, η καθηγήτρια του πιάνου της της είχε μιλήσει για το διπλωματικό σώμα και η ίδια αισθάνθηκε ότι αυτό είναι κάτι που ίσως της ταιριάζει, οπότε κι έβαλε ως στόχο, όπως λέει, να περάσει στη Νομική Σχολή Αθηνών (ΕΚΠΑ). Το γεγονός ότι είναι μια Σχολή  με διακρίσεις στον Τομέα αυτό και προσφέρει στους αποφοίτους της πολλές διεξόδους, αποτέλεσε καταλύτη για την επιλογή της.

Όπως πιστεύει, η Νομική είναι μια επιστήμη πολύ απαιτητική και η ενασχόληση με αυτή  απορροφά μεγάλο μέρος του χρόνου και των δυνάμεων κάποιου. Συνεχίζει στα «Φοιτητικά Νέα»: «Πρόκειται για ένα πεδίο που χρειάζεται ευρύ φάσμα γνώσεων, κριτική ικανότητα και σε αναγκάζει συχνά να υιοθετείς μια διαφορετική θεώρηση των καταστάσεων.» Η ίδια ελπίζει πως κατά τη διάρκεια των Σπουδών της θα αποκτήσει όλες αυτές τις δεξιότητες.

Σχετικά με το διάβασμά της και την καθημερινότητά της, αναφέρει στα «Φοιτητικά Νέα»:

«Δεν ακολούθησα ποτέ κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα μελέτης, καθώς δε χρειάστηκε να αφιερώσω πολύ χρόνο για να ανταπεξέλθω στις απαιτήσεις των μαθημάτων. Μάλιστα, κάθε φορά που προσπαθούσα να ακολουθήσω κάποιο πρόγραμμα, αποτύγχανα παταγωδώς. Διάβαζα καθημερινά, ανάλογα με τις διαθέσεις μου, άλλοτε περισσότερο, άλλοτε λιγότερο. Σπάνια να αφιέρωνα πάνω από 4 ώρες στη μελέτη. Μόνο κατά τη διάρκεια της καραντίνας αφιέρωσα περισσότερο χρόνο, φροντίζοντας πάντα να έχω καιρό για ξεκούραση. Το πρόγραμμα κάθε μαθητή της Γ΄ Λυκείου είναι επιβαρυμένο, καθώς οι ώρες Σχολείου, φροντιστηρίου και μελέτης αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι της μέρας. Αν και υπήρχαν φορές που εξαντλούμουν από την προσπάθεια, σε γενικές γραμμές είχα χρόνο να ασχοληθώ με τα ενδιαφέροντά μου. Μπορεί όχι καθημερινά, αλλά πάντως αρκετά συχνά.»

Ακόμη, προσθέτει:

«Ευτυχώς για μένα, έχω πολύ δυνατή μνήμη, ικανή να συγκρατεί λεπτομέρειες σε βάθος χρόνου, οπότε το έργο της αποστήθισης δε με επιβάρυνε ιδιαίτερα. Συνήθιζα να υπογραμμίζω τις πιο σημαντικές και περίπλοκες έννοιες. Πολλές φορές άκουγα μουσική ενώ έλυνα ασκήσεις ή έγραφα, όχι όμως όταν αποστήθιζα, γιατί αποσυντονιζόμουν.»

Όταν ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα, η Μαρία φανερώνει στα «Φοιτητικά Νέα»:

«Ένιωσα σοκ, δεν μπορούσα να πιστέψω ότι είχα συγκεντρώσει τόσα μόρια και ότι κατάφερα να εισαχθώ στη σχολή της επιλογής μου. Ήταν μια δικαίωση, γιατί πάντα αμφισβητούσα τον εαυτό μου και δεν είχα εμπιστοσύνη στις ικανότητές μου, αν και οι επιδόσεις μου  ήταν άριστες. Μπορεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς να μη στερήθηκα τόσα όσα άλλοι συνομήλικοί μου, όμως επρόκειτο για μια προσπάθεια κοπιαστική, χρονοβόρα, αλλά εν τέλει επιτυχή.»

Δε λησμονεί, βέβαια, να κάνει μια εκτενή αναφορά στην οικογένειά της, λέγοντας:

«Δε θα είχα καταφέρει τόσα χωρίς τους γονείς μου. Είναι εκείνοι που πάντα έβαζαν πλάτη για να ικανοποιήσω τα όνειρά μου. Χάρη σε αυτούς έμαθα τέσσερις γλώσσες, πήρα μέρος σε διάφορα σχολικά και εξωσχολικά προγράμματα και μπόρεσα να ταξιδέψω στο εξωτερικό με το euroscola και το Erasmus. Γι’ αυτό, όμως, που τους είμαι ιδιαίτερα ευγνώμων είναι ότι πάντα ήθελαν το καλύτερο για εμένα και ποτέ δε μου επέβαλαν τις δικές τους επιθυμίες, αλλά με άφησαν ελεύθερη να αναπτύξω αυτόνομα τη δική μου προσωπικότητα. Έβαζαν εμένα πάνω από τον εαυτό τους. Όλη αυτή τη χρονιά ήταν συνέχεια δίπλα μου, με ενθάρρυναν όταν στενοχωριόμουν και μου έλεγαν να μην το βάζω κάτω και να κάνω ό,τι μπορώ. Όταν ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα, συγκινήθηκαν πάρα πολύ, μάλιστα ο πατέρας μου λύθηκε κατευθείαν σε δάκρυα. Ήταν και για τους δυο τους μια ανακούφιση, γιατί ανησυχούσαν πολύ. Χαίρομαι βαθιά που τους έκανα περήφανους.»

Μέσω του «Φοιτητικά Νέα» θα ήθελε να πει τα παρακάτω στους επόμενους υποψήφιους των Πανελλαδικών 2021:

«Αυτό που θα ήθελα να πω στους επόμενους υποψηφίους είναι να έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και να μην αποθαρρύνονται από τις αρχικές αποτυχίες. Μόνο αν πέσεις μπορείς να ξανασηκωθείς. Να κάνουν τα πάντα για να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους. Ακούγεται κλισέ, αλλά αυτό που χρειάζεται είναι υπομονή και επιμονή.»

Η Μαρία θεωρεί πως σίγουρα πολύ μεγάλο ρόλο στην επιτυχία της διαδραμάτισαν οι καθηγητές που της έκαναν ιδιαίτερα μαθήματα. Είχε, όπως εξηγεί στα «Φοιτητικά Νέα» , την τύχη να συνεργαστεί με ανθρώπους που νοιάζονταν για εκείνη και ποτέ δεν περιορίζονταν στα στενά όρια της προετοιμασίας των Πανελλαδικών, αλλά επιδίδονταν σε ενδιαφέρουσες και εποικοδομητικές συζητήσεις μαζί της. Παράλληλα, όπως τονίζει, οι καθηγητές της στο Σχολείο ήταν εξαιρετικοί εκπαιδευτικοί, με όρεξη για δουλειά, χρήσιμες συμβουλές και πάντα πρόθυμοι να την βοηθήσουν. Πιστεύει πως στην απόδοσή της συνέβαλαν και το Σχολείο και το φροντιστήριο, και σε κάποιο βαθμό η δική της προσπάθεια.

Καταλήγοντας, η Μαρία εκφράζει τη γνώμη της στα «Φοιτητικά Νέα» για το Σχολείο:

«Αν και το δημόσιο σχολείο είναι, δυστυχώς, απαξιωμένο,  εντούτοις δεν είναι άχρηστο! Υπάρχουν αξιολογότατοι εκπαιδευτικοί, που με τα περιορισμένα μέσα που διαθέτουν επιδεικνύουν θαυμαστό έργο και ενδιαφέρονται πραγματικά για τους μαθητές τους. Η γνώση είναι το κλειδί για να προχωρήσεις μπροστά και να κάνεις κάτι στη ζωή σου. Είναι αυτή που σε κάνει καλύτερο άνθρωπο, που σε στρέφει –όπως λέει ο Πλάτων- από το σκοτάδι στο φως. Ελπίζω η γενιά μας να αγαπήσει τη γνώση, να την επιδιώξει και να χτίσει με αυτή ένα καλύτερο αύριο.»

Τα «Φοιτητικά Νέα» στον αγώνα αναζήτησης των «Πρώτων των Πρώτων» των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2020.

Προσοχή: Αν θέλεις και εσύ να ενημερώνεσαι ΠΡΩΤΟΣ για κάθε νέα ανάρτηση που αφορά τις Πανελλήνιες, Μηχανογραφικό, Συμβουλές, Εκτιμήσεις Βάσεων, Αποτελέσματα Βάσεων πατήστε εδώ.

Περισσότερα άρθρα για τους Πρώτους των Πρώτων Πανελλαδικών 2020 μπορείτε να δείτε εδώ.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα για τις Πανελλαδικές 2020. 

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr