Φοιτητές του ΔΙΠΑΕ καταγγέλλουν σοβαρά προβλήματα στις εξ αποστάσεως εξετάσεις

"Δεν λήφθηκε υπ'όψιν η βασική παράμετρος του τεχνικού προβλήματος δικτύου, πράγμα που σημαίνει ότι όποιος/α φοιτητής/τρια αντιμετώπισε πρόβλημα με τη σύνδεσή του/της αποκλειόταν από τις εξετάσεις"

Αναλυτικά η επιστολή των φοιτητών που εστάλη στα «Φοιτητικά Νέα». Οι παρακάτω καταγγελίες σύμφωνα με τους φοιτητές, θα αποσταλούν και στον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Βασίλειο Διγαλάκη, αρμόδιο για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης. Η Επιστολή:

"Με έλλειψη οργάνωσης και χωρίς να εξεταστούν διάφοροι ανασταλτικοί παράγοντες ξεκίνησε η φετινή εξεταστική στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, στη Σίνδο Θεσσαλονίκης. Δεν λήφθηκε υπ'όψιν η βασική παράμετρος του τεχνικού προβλήματος δικτύου, πράγμα που σημαίνει ότι όποιος/α φοιτητής/τρια αντιμετώπισε πρόβλημα με τη σύνδεσή του/της αποκλειόταν από τις εξετάσεις.

Άλλοι φοιτητές δηλώνουν ότι δεν μπορούσαν να εισέλθουν στο σύστημα λόγω υπερφόρτωσης, άλλοι ότι είχαν πρόβλημα με την συνδεσιμότητα του δικτύου τους και τους «πετούσε» συνεχώς έξω χωρίς δυνατότητα επανεισαγωγής. Σύμφωνα με την απόφαση της διοικούσας επιτροπής, δόθηκαν στους φοιτητές 5 λεπτά προκειμένου να προσπαθήσουν για την αποκατάσταση του τεχνικού προβλήματος -όλοι ξέρουμε ότι 5 λεπτά δεν φτάνουν ούτε για την αναμονή στα τηλεφωνικά κέντρα των εταιρειών τηλεπικοινωνίας. Σε περίπτωση που δεν προλάβαιναν να αποκαταστήσουν το πρόβλημα, αποκλείονταν εντελώς από τις εξετάσεις.

Επίσης, φοιτητές καταγγέλλουν ότι το εκπαιδευτικό ίδρυμα δεν ήταν καθόλου υποστηρικτικό σε όλη την διαδικασία. Δεν υπήρχε κανένας αρμόδιος στον οποίο θα μπορούσαν οι φοιτητές/τριες να αποταθούν για απορίες ή τεχνικά προβλήματα. Επιπρόσθετα, στα περισσότερα τμήματα δεν έγινε καμία πιλοτική εφαρμογή της πλατφόρμας ώστε να υπάρξει εξοικείωση των φοιτητών με αποτέλεσμα μερικοί εξ αυτών, μη εξοικειωμένοι με τους υπολογιστές, αντιμετώπισαν προβλήματα και έχασαν πολύτιμο χρόνο μέχρι να προσαρμοστούν. Ακόμη, καθηγητές μείωσαν σημαντικά τον χρόνο εξέτασης, χωρίς την ανάλογη προσαρμογή των θεμάτων. Ιδιαίτερα αξίζει να σημειωθεί, πως στα μαθήματα που εξετάστηκαν προφορικά, ο χρόνος που δόθηκε στους φοιτητές για να οργανώσουν την σκέψη τους ήταν μηδαμινός. Οι φοιτητές είχαν να βιώσουν αυτή την συνθήκη εξέτασης από τα σχολικά τους χρόνια και αυτό είχε ως φυσικό επακόλουθο να υπάρξει κάποια δυσκολία. Ωστόσο, η πλειονότητα των καθηγητών/τριών δεν ήταν καθόλου διαλλακτική μέχρι στιγμής. Επιπλέον, φοιτητές της ΣΟΔ δηλώνουν ότι τους δόθηκε μόνο μία βδομάδα προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις δηλώσεις των εξετάσεων και μάλιστα σε αρκετά μαθήματα δεν είχαν την δυνατότητα να κάνουν δήλωση άμεσα καθώς μερίδα καθηγητών έδωσε αυτή την δυνατότητα μόλις δύο ημέρες πριν τη λήξη της προθεσμίας.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι δεν υπήρξε έγκαιρη επίσημη ανάρτηση του προγράμματος των εξετάσεων από τα  τμήματα με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σύγχυση στην φοιτητική κοινότητα. Το πρόγραμμα σε πολλά τμήματα ανακοινώθηκε μόλις λίγες ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων. Τον ρόλο του «αγγελιοφόρου» ανέλαβαν  -για άλλη μια φορά- στελέχη κομματικών παρατάξεων. Κρίνεται, ακόμη, αναγκαίο να τονιστεί πως σε άλλα προηγμένα πανεπιστήμια, αναρτήθηκε έγκαιρα όχι μόνο το πρόγραμμα αυτής της εξεταστικής, αλλά και όλο το ακαδημαϊκό πλάνο του έτους 2020-21. Κάτι τέτοιο φυσικά στο ΔΙΠΑΕ μοιάζει ουτοπία καθώς όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται τελευταία στιγμή από τους αρμόδιους, αδιαφορώντας πλήρως για την αναστάτωση που προκαλείται στις φοιτήτριες, τους φοιτητές και στις οικογένειές τους.

Η διαδικασία της εξέτασης, από αρκετούς/ές καθηγητές/τριες, καταγράφηκε -δήθεν για λόγους αξιολόγησης και εξασφάλισης του αδιάβλητου-  χωρίς να ερωτηθούν επίσημα οι φοιτητές για το αν είναι σύμφωνοι με αυτό, παραβιάζοντας κατάφωρα το δικαίωμα στην ιδιωτικότητα, ένα θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα μιας δημοκρατικής κοινωνίας. Υποχρέωσαν τους φοιτητές να κάνουν μια υπεύθυνη δήλωση εντελώς γενικού περιεχομένου που περιλάμβανε ως όρο ότι οι φοιτητές/τριες «αποδέχονται τους ειδικούς όρους, τις συγκεκριμένες διαδικασίες και τον τρόπο εξέτασης που ορίζει ο/η κάθε διδάσκων/ουσα » χωρίς ρητή αναφορά στις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν, με αποτέλεσμα να έχουν την δικαιοδοσία να πράξουν ο,τι θέλουν. Στην περίπτωση που κάποιος/α δεν συμφωνούσε, δεν είχε δικαίωμα εξέτασης.

Πέρα από όλα αυτά, άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι όσοι δεν επιθυμούσαν να ενεργοποιήσουν την κάμερα και το μικρόφωνο τους, ή δεν διέθεταν κάτι από αυτά, επίσης δεν είχαν δικαίωμα εξέτασης.  

Ακόμη, φοιτητές της ΣΟΔ και της ΣΕΥ καταγγέλλουν ότι κατά την διάρκεια του εξαμήνου και των παραδόσεων των μαθημάτων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ZOOM, καθηγητές, έχοντας το δικαίωμα ως «διαχειριστές» της πλατφόρμας, άνοιγαν τις κάμερες και τα μικρόφωνα των φοιτητών(!) χωρίς αυτοί να ερωτηθούν και μάλιστα ο ένας αστεϊζόταν ότι θα το κάνει και άλλες φορές αν χρειαστεί προκειμένου να ελέγχει τους φοιτητές. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα σφάλμα της εφαρμογής το γεγονός ότι μπορεί ένας «διαχειριστής» να επέμβει στην συσκευή -και κατ' επέκταση στην προσωπική ζωή- των χρηστών, αλλά το γεγονός ότι έφτασε κάποιος να κάνει χρήση αυτής της "εξουσίας", είναι ειδεχθές και αξιόποινο.

Τέλος, δεν πρέπει να παραληφθεί, ότι για άλλη μια χρονιά δεν έλειψαν οι συνδιαλλαγές κομματικών παρατάξεων με ομοϊδεάτες καθηγητές διαιωνίζοντας έτσι το σάπιο, πελατειακό και ψηφοθηρικό σύστημα που υπάρχει εδώ και δεκαετίες στα Α.Ε.Ι."

Ομάδα ανεξάρτητων φοιτητριών και φοιτητών ΔΙ.ΠΑ.Ε Σίνδου, Θεσσαλονίκης. 

*Όλες τις παραπάνω καταγγελίες θα αποστείλουμε και στον υφυπουργό παιδείας και θρησκευμάτων, Βασίλειο Διγαλάκη, αρμόδιο για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr