Σχολιασμός (Νέα Ελληνική Γλώσσα) ΓΕΛ / Πανελληνίων 2024

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Σχολιασμός (Νέα Ελληνική Γλώσσα) ΓΕΛ / Πανελληνίων 2024

Θέματα Πανελληνίων 2024Τα «Φοιτητικά Νέα» ενημερώνουν όλους τους υποψήφιους των (φετινών) Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024 όπως και τους γονείς των υποψηφίων πως μέσα από το παρόν άρθρο θα δουν ΠΡΩΤΟΙ τον Σχολιασμό των θεμάτων για το μάθημα Νέα Ελληνική Γλώσσα των (ΓΕΛ).

Πρώτη ημέρα πανελλαδικών εξετάσεων σήμερα (Παρασκευή 31 Μαΐου 2024) για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) που διεκδικούν μία θέση σε Τμήματα, Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση του Υπουργείου Παιδείας ο συνολικός αριθμός των εισακτέων (δηλ. πρωτοετών φοιτητών) για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά θα ανέλθει σε 68.851, έναντι 68.574 θέσεων που ανήλθαν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024. Δείτε εδώ τον πίνακα με τις θέσεις ανά Τμήμα/Σχολή Πανεπιστημίου.

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια των εξετάσεων είναι 3 ώρες. Το θέμα της Έκθεσης θα γίνει γνωστό στις 10:00 π.μ..

Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών ΓΕΛ.

Σχολιασμός θεμάτων

Τα «Φοιτητικά Νέα» σας ματαδίδουν μέσα από το παρόν άρθρο τον σχολιασμό.

Ο σχολιασμός από τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό ΜΕΘΟΔΙΚΟ σε συνεργασία με τα «Φοιτητικά Νέα» έχει ενσωματωθεί εδώ:

Πανελλήνιες Εξετάσεις Ημερήσιων Γενικών Λυκείων Εξεταζόμενο Μάθημα: Νεοελληνική Γλώσσα Έκθεση και Λογοτεχνία,

Ημερομηνία: 31 Μαΐου 2024

Σχολιασμός Θεμάτων

Το θέμα των σημερινών εξετάσεων στη Νεοελληνική Γλώσσα Λογοτεχνία, αφορά στην αξία του ταξιδιού ως μέσου ψυχικής εκτόνωσης και αυτοπραγμάτωσης του ανθρώπου. Τα Κείμενα αναφοράς δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυσκολίες στην κατανόησή τους και τροφοδοτούν τον μαθητή να επεξεργαστεί το θέμα.

Το ερώτημα Α της περίληψης απαιτεί ιδιαίτερη ικανότητα στην πύκνωση των νοημάτων και ενέχει το κίνδυνο ο υποψήφιος να υπερβεί το όριο λέξεων.

Τα ερωτήματα του Β Θέματος εξετάζουν την κατανόηση του κειμένου και τις γνώσεις των υποψηφίων (διαρθρωτικές λέξεις, ανάπτυξη παραγράφου, γλωσσικές επιλογές / εκφραστικά μέσα κ.λπ.) χωρίς να παρουσιάζουν ιδιαίτερη πρωτοτυπία και δυσκολία.

Ενδεχομένως το ερώτημα Β3 να προβληματίσει μερικούς υποψηφίους. Η διατύπωση «χαρακτηριστικά που επιβεβαιώνουν τον βιωματικό χαρακτήρα του κειμένου» μπορεί να περιλαμβάνει γλωσσικές επιλογές, εκφραστικά μέσα και στοιχεία του περιεχομένου που τον επιβεβαιώνουν.

Το θέμα ανάπτυξης, έχει δύο ζητούμενα και ζητά από τους υποψηφίους να τεκμηριώσουν την άποψή τους βασιζόμενοι και στα κείμενα αναφοράς. Ειδικότερα καλούνται να επιχειρηματολογήσουν για το αν το ταξίδι αποτελεί για τους ίδιους μέσο εκτόνωσης και αναζωογόνησης και να προτείνουν τρόπους με τους οποίους οι ίδιοι αναζητούν την ηρεμία και την ισορροπία τους. Είναι σημαντικό να προσέξουν το επικοινωνιακό πλαίσιο καθώς πρόκειται για άρθρο στην ιστοσελίδα του σχολείου και ο λόγος τους πρέπει να έχει αμεσότητα χωρίς όμως να είναι απλοϊκός.

Το λογοτεχνικό κείμενο που τέθηκε είναι ποίημα του Κωστή Παλαμά που μεταφορικά αναδεικνύει το νοερό ταξίδι διαφυγής του ποιητικού υποκειμένου από τον εσωτερικό του πόνο και εν τέλει την προσπάθειά του να αποξενωθεί από την αγαπημένη του. Ο εντοπισμός των κειμενικών δεικτών για την υπεράσπιση της ερμηνευτικής προσέγγισης δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη δυσκολία.

Από την Ομάδα Φιλολόγων του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ για να ανανεώσετε τη σελίδα! Μείνετε Συντονισμένοι!

Τα Θέματα του μαθήματος "Νέα Ελληνική Γλώσσα" των ΓΕΛ και τον σχολιασμό των θεμάτων θα μπορείτε να τα δείτε εδώ.