Υποψήφιοι Πανελλαδικών: Βιώνουμε έναν γολγοθά δίχως τέλος, θέλουμε να μάθουμε την εξεταστέα ύλη και την ημερομηνία των εξετάσεων

Πανελλαδικές 2020Μαθητές της Γ΄Λυκείου μέσω των παρακάτω επιστολών τους εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2020:

"Αξιότιμη κυρία υπουργέ παιδείας,

Σας στέλνω αυτή την επιστολή θέλοντας να εκφράσω και εγώ τους προβληματισμούς μου σχετικά με τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων. Είμαι και εγώ μαθήτρια της Γ λυκείου από την περιοχή της Κοζάνης και επιθυμώ να εκφραστώ όχι μόνο σε ατομικό επίπεδο αλλά και σε συλλογικό εκπροσωπώντας όλους τους υποψήφιους των Πανελλαδικών εξετάσεων. Είμαι μαθήτρια της θεωρητικής κατεύθυνσης και βρίσκομαι στη δυσάρεστη αυτή θέση να τονίσω ότι η κατάσταση είναι απογοητευτική. Θεωρώ χρέος μου έχοντας διαβάσει και τις επιστολές των άλλων μαθητών να παραθέσω την άποψή μου.

Φέτος όλοι δίνουμε τον δικό μας δύσκολο αγώνα και εκτός από το υπέρμετρο άγχος και την πίεση που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε έχουμε και εμείς όπως και όλοι οι υπόλοιποι άνθρωποι, το βάρος του κορονοϊού. Τόσα χρόνια, τόση προσπάθεια, αμέτρητες ώρες διαβάσματος για να κριθεί κάποιος μέσα σε τέσσερις ημέρες. Όταν προσπαθείς τόσα πολλά χρόνια για να πραγματοποιήσεις τα όνειρα σου και να κάνεις τη ζωή που πάντα ήθελες, μια αποτυχία είναι επώδυνη.

Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται αμέτρητες αλλαγές σχετικά με τον τρόπο εξέτασης και την επιλογή των μαθημάτων. Το ίδιο συνέβη και φέτος. Όλοι μας γνωρίζαμε ότι θα δώσουμε εξετάσεις αρχές Ιουνίου. Όμως, ήρθε η ξαφνική αλλαγή. Έτσι, λοιπόν, ο καθένας από εμάς πρέπει να κερδίσει το στοίχημα με τον εαυτό του και να διαχειριστεί με σωστό τρόπο τα αισθήματα ματαιότητας, απαισιοδοξίας και απελπισίας που τον κατακλύζουν. Το μάθημα μέσα από μια οθόνη μπορεί να γίνει αρκετά κουραστικό και η επικοινωνία είναι πολύ δύσκολη. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν υπάρχει η δυνατότητα από όλους τους μαθητές και τους καθηγητές να χρησιμοποιήσουν σωστά τη νέα τεχνολογία και τις δυνατότητες που αυτή προσφέρει.

Γνωρίζω καλά πως η ασφάλεια και η υγεία των πολιτών αποτελούν τα πιο σημαντικά πράγματα αυτή τη στιγμή που βρισκόμαστε σε πανδημία και οι συνθήκες ζωής είναι εξαιρετικά δύσκολες. Παρ’ όλα αυτά και εμείς οι μαθητές που ανήκουμε στην άτυχη γενιά του 2002 θέλουμε να έχουμε την σαφή ενημέρωσής σας τουλάχιστον σχετικά με την ύλη που θα εξεταστούμε. Κρίνεται αναγκαίο να ληφθούν σύντομα οριστικές αποφάσεις. Ελπίζω όλος αυτός ο κόπος και η αγωνία μας στο τέλος να μας δικαιώσουν!"

Μια από τις μαθήτριες της Γ' Λυκείου 

Άλλη Επιστολή Μαθήτριας αναφέρει:

"Γράφω αυτό το μήνυμα με σκοπό διαμαρτυρηθώ όντας μαθήτρια της γ’ λυκείου αλλά κυρίως να ακουστούμε όλοι οι υποψήφιοι των πανελληνίων του 2020. 

Φυσικά και κατανοούμε την σοβαρότητα της κατάστασης που βιώνει, όχι μόνο η χώρα μας, αλλά όλος ο πλανήτης. Συμμεριζόμαστε τον πόνο όλων των συγγενών των αποθανόντων και συμβάλλουμε ώστε να μην αυξηθούν τα κρούσματα της επιδημίας, μένοντας σπίτι. Η κατάσταση που βιώνουμε είναι αρκετά επικίνδυνη και πρέπει να τηρούμε όλοι τα μετά προστασίας του υπουργείου. 

Παρ’ ολα αυτά οι μαθητές της γ’ λυκείου βιώνουν έναν γολγοθά δίχως τέλος. Η αγωνία, το κλάμα, και τα νεύρα είναι μέρος της καθημερινότητας μας. Είμαστε η γενιά που έχουν γίνει πάνω μας όλα τα «πειράματα»-αλλαγές- και εμείς εκεί ακάθεκτοι να προσπαθούμε να υλοποιήσουμε τους στόχους και τα όνειρα μας. Όμως στην συγκεκριμένη περίοδο είναι ανέφικτο για κάποια παιδιά να συγκεντρωθούν και να διαβάσουν. Δεν είναι δυνατόν να έχεις ένα παιδί (με όνειρα, όρεξη για δουλειά, στόχους) κλεισμένο σε ένα σπίτι και να του λες συνέχισε τη ζωή σου σαν να μην τρέχει τίποτα. Καθώς περιορίσεις τον χώρο στον οποίο κινείται, σιγά σιγά περιορίζονται και οι στόχοι, τα όνειρα του με αποτέλεσμα να νιώθει πως τα παρατάει.  

Πως ζητάς από ένα παιδί να συγκεντρωθεί και να διαβάσει όταν όλα είναι ρευστά; Όταν και με κλειστή την πόρτα ακούγονται οι τσιρίδες  των μικρότερων αδερφών, οι τηλεοράσεις και οι φωνές των γονιών; Πραγματικά είναι ανέφικτο όση θέληση και να υπάρχει. Και φυσικά δεν μπορείς να αναγκάσεις μωρά παιδιά να μην φωνάζουν. Παιδιά είναι και πρέπει να μένουν μέσα στο σπίτι. 

Προσωπικά μιλώντας, πλέον έχω κουραστεί. Έχω να διαβάσω 7 μέρες. Οι γονείς ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες με αποτέλεσμα να περνάω όλη την μέρα στο δωμάτιο. Κάθομαι στο γραφείο να διαβάσω και δεν μπορώ. Δεν βρίσκω τον λόγο να το κάνω. Είμαι «φυλακισμένη» στον ίδιο μου τον χώρο. Παρόμοιος κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με άλλους υποψήφιους. 

Σήμερα διάβασα πως σε άλλες χώρες  οι πανεθνικές εξετάσεις σε κάποιες χώρες δεν θα γίνουν και οι εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα γίνει με διαφορετικό τρόπο. Οι χώρες που αναφέρομαι έχουν τελείως διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα από ότι η Ελλάδα και αυτό είναι απόλυτα κατανοητό. Επιπλέον, οι χώρες αυτές βρίσκονται σε πολύ χειρότερη κατάσταση. Αυτός ο τρόπος εισαγωγής θα ήταν κάτι το ιδανικό και για την χώρα μας. Συμφωνώ στο ότι είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί στη χώρα μας, αλλά όχι ανέφικτο. 

Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας. Ελπίζω όλα τα μηνύματα διαμαρτυρίας να ληφθούν υπόψην!".

Τ.Γ. Μαθήτρια Γ΄Λυκείου

Ακόμη μία επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας:

"Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

Καιρό τώρα σκεφτόμουν να γράψω μία επιστολή με αποδέκτη εσάς και όλο το Υπουργείο Παιδείας, σχετικά με το πρόσφατο δράμα, το οποίο αποτελεί δυσβάσταχτο βάρος που έχουμε επωμιστεί όλοι μας. Όμως, η αλήθεια είναι πως κάτι με εμπόδιζε. Ίσως να ήταν το γεγονός πως δεν θα ήταν η πρώτη φορά που στέλνω επιστολή στο συγκεκριμένο Υπουργείο, μα καμιά φορά δεν έχω λάβει απάντηση, ίσως, από την άλλη μεριά, να ήταν η ψυχική και πνευματική κούραση και απογοήτευση που βιώνω εγώ αλλά και χιλιάδες άλλοι συμμαθητές μου, της γενιάς του 2002. Παρ' όλα αυτά, η ισχύς και επιμονή δεκάδων μαθητών που αποτυπώθηκε στις επιστολές τους, οι οποίες κυκλοφορούν στο διαδίκτυο τις τελευταίες μέρες, με παρακίνησε κι εμένα να κάνω μια ακόμη προσπάθεια, και λειτούργησε ως κινητήριος δύναμη για τη σύνταξη αυτής της επιστολής.

Η κατάσταση που επικρατεί σε παγκόσμιο επίπεδο είναι πρωτοφανής, οπότε και μη εύκολα αντιμετωπίσιμη. Ανθρώπινες ψυχές χάνονται καθημερινά, εκατοντάδες χιλιάδες συγγενείς θρηνούν τα αδικοχαμένα θύματα, την ίδια στιγμή που οι επιστήμονες κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να σώσουν το ανθρώπινο γένος. Σε αυτό το σημείο βέβαια, θα ήθελα να επισημάνω πως οι συνθήκες αυτές κυριαρχούν (ευτυχώς, σε μικρότερο βαθμό), και στην Ελλάδα. Ωστόσο, ο μόνος θεσμός που φαίνεται να μην προσαρμόζεται στις κυρίαρχες συνθήκες, αλλά ταυτόχρονα, γίνονται εξίσου υπεράνθρωπες προσπάθειες να μη διαφοροποιηθεί ούτε στο ελάχιστο, είναι οι Πανελλήνιες εξετάσεις. Κι αυτό, γιατί; Διότι τι οργανωμένο κράτος θα είμαστε, αν δεν ωθήσουμε τους μαθητές για άλλη μια χρονιά στο άγχος, την αγανάκτηση, την υπερκόπωση;

Οι πλειονότητα των μαθητών προετοιμάζεται, με όσα μέσα διαθέτει ο καθένας, από τη Β' Λυκείου (αν και προσωπικά πιστεύω πως, υποσυνείδητα, η διαδικασία αυτή ξεκινά από την Α' Δημοτικού) ώστε να αποκτήσουμε τα κατάλληλα εφόδια και δυνατότητες για να αντιμετωπίσουμε τον αντίπαλο, που έχει όνομα, σάρκα και οστά. Οι Πανελλαδικές, κάθε χρόνο, για τους τελειόφοιτους, καθώς και για εκείνους που αδράττουν τη δεύτερη, την τρίτη κ.ο.κ. ευκαιρία, ΔΕΝ φαντάζουν, ΕΙΝΑΙ μια κοινωνική οντότητα, που ζει ανάμεσά τους απομυζώντας και την τελευταία στάλα ψυχικού σθένους και ονείρων για την καινούρια ζωή που απλώνεται μπροστά τους. Βέβαια, δεν θα ήθελα να μιλήσω κι εγώ για τον πόνο και τις δυσκολίες που περνά κάθε μαθητής, μέχρι να βγει από αυτήν τη διαδικασία, αφού δεκάδες συμμαθητές μου άγγιξαν το συγκεκριμένο ζήτημα επαρκώς, μέσω ανατριχιαστικής αναπαράστασης της πραγματικότητας.

Στη Γαλλία, οι αρμόδιοι Υπουργοί και τα μέλη των επιτελείων, αποφάσισαν την ακύρωση των δικών τους πανεθνικών εξετάσεων "baccalaureat", οι οποίες δεν έχουν ακυρωθεί από την εποχή του Ναπολέοντα, επειδή ακριβώς κατανόησαν το μέγεθος και τη σημασία της συμφοράς, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά οργάνωση (και σε έκτακτες περιόδους), αλλά και υπηρετώντας επάξια των τίτλο τους ως πολίτες-μέλη της Ε.Ε. Αντίθετα, οι μαθητές της Ελλάδας δεν γνωρίζουν ούτε πότε θα διεξαχθούν οι Πανελλήνιες, ούτε καν την ύλη στην οποία θα εξεταστούν, η οποία θα έχει και φάσεις αυξομείωσης! Και όλα αυτά έρχονται να προστεθούν στο καθημερινό, πλέον, θέμα που αντιμάχονται, το οποίο είναι οι πολυάριθμες δυσλειτουργίες (μια εντελώς διαφορετική και μακροσκελής συζήτηση) της εξ απστάσεως διδασκαλίας, την οποία επικροτούν οι αρμόδιοι.

Τέλος, θα επιθυμούσα να κλείσω θίγοντας ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει και ενοχλήσει, όχι μόνο εμένα αλλά φυσικά, μια μεγάλη μερίδα των συμμαθητών μου, των παιδιών του 2002. Αυτό είναι, η έκφραση, από μέρους των ιθυνόντων, της βούλησης των μαθητών, χωρίς στην πραγματικότητα να έχουν ακούσει τις απόψεις των τελευταίων, χωρίς να έχουν διαβάσει έστω μία από τις δεκάδες επιστολές που κάνουν το γύρο του διαδικτύου. Για μια σωστή συνεργασία, ο σεβασμός προς τις αντιλήψεις και τη φωνή των συμμετεχόντων είναι απαραίτητος. ΟΛΟΙ οι μαθητές του 2002 ΟΜΟΦΩΝΑ θέλουμε να πληροφορηθούμε ΛΙΑΝ ΣΥΝΤΟΜΩΣ για την ΤΕΛΙΚΗ ημερομηνία διαξαγωγής των Πανελλαδικών και την ΤΕΛΙΚΗ εξεταστέα ύλη, αφού ΟΧΙ οι συζητήσεις αλλά μια ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ, όχι μόνο δεν μας αποδιοργανώνει αλλά αντίθετα μας ανασυστήνει! (αναφερόμενη στα λόγια της κ. Υφυπουργού)

Υ.Γ.: Η πραγματική μου πρόταση είναι η ακύρωση των Πανελληνίων ή έστω η τελική απόφαση της μετάθεσης τους, μια και καλή τον Σεπτέμβριο,(καθώς υπάρχει το ενδεχόμενο πολλοί συμμαθητές μας είτε να ανήκουν στα κρούσματα, είτε να περνούν δύσκολες ώρες λόγω της νόσησης κάποιου οικογενειακού προσώπου, και κατά συνέπεια να μη δύνανται να μελετήσουν) όμως, αναγνωρίζω πως αν ακολουθήσουμε αυτή τη λογική μέθοδο, δεν θα είμαστε το παλιό, καλό, πεισματάρικο και βραδυκίνητο (όπως χαρακτηρίζεται και στο βιβλίο της ιστορίας) ελληνικό κράτος, που δεν αντιλαμβάνεται τις επιταγές των καιρών!

Με εκτίμηση,

Μαρίνα, μαθήτρια της θεωρητικής κατεύθυνσης σε Λύκειο του Δήμου Αιγάλεω

*Τις επιστολές σας μπορείτε να τις στέλνετε στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Την ενημερωτική σελίδα όλα τα νέα που αφορούν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020 εδώ.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα για τις Πανελλήνιες 2020.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr


https://www.foititikanea.gr